Sommige programma’s die ik op onze ene laptop zo kan installeren, leveren op de andere laptop problemen op. Meestal kan ik dat oplossen door mezelf eigenaar te maken van de map(pen) van die programma’s en mezelf (en de administrator) alle machtigingen te geven. Maar nu heb ik een paar programma’s/updates waar dat niet bij werkt. Het lukt me niet ze te installeren. Het valt me op dat het allemaal programma’s van Microsoft zijn. Ik stel hierover één vraag, omdat ik me afvraag of het met elkaar samenhangt. Als dat niet zo is, dan zal ik mijn vragen afzonderlijk stellen natuurlijk.
De programma’s die ik niet geinstalleerd krijg zijn de nieuwste versie (2.1) van Synctoy (Microsoft), Windows Live Essentials-update voor Messenger en Microsoft Silverlight.
Synctoy heb ik vervangen door FreeFileSync en dat bevalt beter, maar ik noem SyncToy wel, omdat het misschien het probleem verduidelijkt.
Messenger 2009 heb ik ongeveer een maand geleden zonder problemen kunnen installeren, maar de WLE-update lukt niet. Is een tijd bezig, meldt dan dat het niet lukt en maakt dan ongedaan. Ik krijg de melding dat Messenger niet geinstalleerd kon worden en dat waarschijnlijk een ander programma de installatie verstoord. Fout: 0x80070643. En daaronder de melding dat de update naar de meeste recente versie is mislukt. Fout: 0x80040609 De update voor WLE heb ik eerst ook verborgen.
Microsoft Silverlight heeft eerder op mijn laptop gestaan, maar heb ik er weer afgehaald en de update toen verborgen. Ik heb gezocht naar resten van de eerdere versie, maar kan die niet vinden. Heb in het register gezocht op silverlight. Windows Install Cleaner geeft niet aan dat Silverlight er nog op staat. Geen plugin in IE of Firefox. Het lukt echter niet meer om Silverlight er weer op te zetten. Silverlight wordt geinstalleerd tot 99% en dan gaat het mis en krijg ik de foutmelding Code 5EC. In het systeemlogboek staat ook de foutcode 0x80070643:
Het gaat om een Windos Vista home laptop. UAC is uitgeschakeld. Ik heb administratorrechten. Mijn Documenten staat niet op C:\systeem, maar op een andere partitie. Eerder heb ik geen problemen ondervonden met het installeren van updates.
Ik heb het volgende, zonder goed resultaat, geprobeerd:
- Voor zover van toepassing heb ik mezelf eigenaar gemaakt van de map(pen)
en mezelf (en de administrator) alle machtigingen gegeven.
- Installeren in de veilige modus
- Installeren met Firewall (Comodo) uit
- De fix “MSI software update registration corruption issues” uitgevoerd
http://support.microsoft.com/kb/971187
- Als administrator ingelogd en geprobeerd te installeren
- NET Framework 4 Client Profile met Revo-uninstaller verwijderd en er
weer opgezet
- NET Framework 3.5 eraf gehaald, want die stond er samen met
NET Framework 4 op en ik vroeg me af of dat niet het probleem was.
- Silverlight geprobeerd te installeren via Windows update en via de download
van de microsoft website
Ik hoop zo dat iemand me verder kan helpen
Bedankt,
Angela
De programma’s die ik niet geinstalleerd krijg zijn de nieuwste versie (2.1) van Synctoy (Microsoft), Windows Live Essentials-update voor Messenger en Microsoft Silverlight.
Synctoy heb ik vervangen door FreeFileSync en dat bevalt beter, maar ik noem SyncToy wel, omdat het misschien het probleem verduidelijkt.
Messenger 2009 heb ik ongeveer een maand geleden zonder problemen kunnen installeren, maar de WLE-update lukt niet. Is een tijd bezig, meldt dan dat het niet lukt en maakt dan ongedaan. Ik krijg de melding dat Messenger niet geinstalleerd kon worden en dat waarschijnlijk een ander programma de installatie verstoord. Fout: 0x80070643. En daaronder de melding dat de update naar de meeste recente versie is mislukt. Fout: 0x80040609 De update voor WLE heb ik eerst ook verborgen.
Microsoft Silverlight heeft eerder op mijn laptop gestaan, maar heb ik er weer afgehaald en de update toen verborgen. Ik heb gezocht naar resten van de eerdere versie, maar kan die niet vinden. Heb in het register gezocht op silverlight. Windows Install Cleaner geeft niet aan dat Silverlight er nog op staat. Geen plugin in IE of Firefox. Het lukt echter niet meer om Silverlight er weer op te zetten. Silverlight wordt geinstalleerd tot 99% en dan gaat het mis en krijg ik de foutmelding Code 5EC. In het systeemlogboek staat ook de foutcode 0x80070643:
Het gaat om een Windos Vista home laptop. UAC is uitgeschakeld. Ik heb administratorrechten. Mijn Documenten staat niet op C:\systeem, maar op een andere partitie. Eerder heb ik geen problemen ondervonden met het installeren van updates.
Ik heb het volgende, zonder goed resultaat, geprobeerd:
- Voor zover van toepassing heb ik mezelf eigenaar gemaakt van de map(pen)
en mezelf (en de administrator) alle machtigingen gegeven.
- Installeren in de veilige modus
- Installeren met Firewall (Comodo) uit
- De fix “MSI software update registration corruption issues” uitgevoerd
http://support.microsoft.com/kb/971187
- Als administrator ingelogd en geprobeerd te installeren
- NET Framework 4 Client Profile met Revo-uninstaller verwijderd en er
weer opgezet
- NET Framework 3.5 eraf gehaald, want die stond er samen met
NET Framework 4 op en ik vroeg me af of dat niet het probleem was.
- Silverlight geprobeerd te installeren via Windows update en via de download
van de microsoft website
Ik hoop zo dat iemand me verder kan helpen

Bedankt,
Angela