Problemen met installeren nieuwe drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenney

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Hallo, ik zit met een probleempje. Ik heb de Nvidia GeForce FX5200 videokaart. Nadat ik de nieuwste driver heb geinstalleerd, wil m'n pc niet meer opstarten. Ik kan hem dan alleen nog maar opstarten met de laatst bekende instellingen waarin de pc nog wel werkte. Ik heb precies de stappen gevolgd die in het topic "recentste drivers + veel voorkomende problemen" staan. Ik ben zelfs nog een stapje verder gegaan door bij software m'n graphic drivers te deleten. En ik heb zelfs een drivercleaner er op los gelaten op advies van een moderator van americasarmy. Als ik dan de pc weer opstart zie ik rechtsonder een ballonnetje met "nieuwe hardware gevonden" en dan vervolgens "hardware geinstalleerd en klaar voor gebruik". Als ik dan de laatste drivers installeer en de pc weer op wil starten, crasht ie. Ik kan hem dan alleen nog maar opstarten met de laatste bekende settings. In het bios heb ik gekeken maar kan de optie's die in het voornoemde topic staan niet vinden. Ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor om daar iets in te veranderen aangezien ik niet echt veel weet van pc's. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen en ik wil niet teveel zelf aanmodderen omdat ik bang ben dat ik iets ontzettend stoms doe en iets onherstelbaars doe zodat ik nog verder van huis ben. Ik zie graag reacties tegemoet.

Groetjes Lenney.

Mij overkwam hetzelfde toen Microsoft met een update de nieuwste driver gaf.
Je kunt beter bij je laatste, goed werkende, driver blijven en hopen dat de volgende wel goed gaat.

Dat is het probleem juist. M'n videokaart werkt niet meer met de laatste versie van AmericasArmy. Dus ik heb echt die nieuwe drivers nodig wil ik het spel nog kunnen spelen.

Ja, ik heb de goede driver gedownload en geinstalleerd. In apparaatbeheer staat dat de videokaart is geinstalleerd. Alleen als ik onder de eigenschappen kijk van de kaart zie ik dat de datum van het stuurprogramma 2-5-2003 versie 4.4.0.3 is. Ik zie ook een geel vraagteken staan bij "overige apparaten". Als ik die aanklik zie ik twee gele vraagtekens staan met 69c4bn7f en 7142bh7a. Geen flauw idee wat dat is. Als ik in het configuratiescherm kijk onder software zie ik wel nvidia windows 2000/xp display drivers staan. Waarvan de grootte 29,93mb is. En dat is wat ik volgens mij gedownload heb want het is dezelfde grootte.

Bij mij werkt de Nvidia detonator 66.93 wel goed.
Misschien kun je die eens proberen.

Het zal misschien allemaal wel goed werken maar zoals jij zegt zul je de nieuwste versie moeten installeren om America's Army soepel te laten lopen.
Het kan zijn dat de gele vraagtekens je parten spelen.
Dat zijn toch apparaten waar de software niet goed van is geïnstalleerd.

Wat je zou kunnen proberen is de gele tekens verwijderen en opnieuw opstarten.

De knop "stuuprogramma bijwerken" biedt ook geen oplossing voor de grafische kaart?

Ok, ik heb de gele vraagtekens kunnen verwijderen en ik heb het stuurprogramma kunnen bijwerken. Alleen zijn het het niet de nieuwe drivers. De datum van het stuurprogramma is nu 28-7-2003 versie 4.5.2.3. En dat is volgens mij ook niet de goeie. Ik krijg op de één of andere manier niet die nieuwe drivers geïnstalleerd. Vreemd, omdat ik ze wel zie onder geïnstalleerde software.

Kies in apparaatbeheer eens voor nieuw stuurprogramma zoeken. Doe het handmatig en leidt Windows naar je map of programmamap waar die nieuwe driver instaat.

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet. Ik krijg de melding dat er geen betere software is die geïnstalleerd kan worden. Ik denk dat het probleem ligt bij de automatische detectie van hardware. Als ik de oude drivers delete moet ik de pc weer opnieuw opstarten maar dan installeerd ie weer gelijk die oude drivers. Is er geen manier om dat te cancelen? Misschien dat ik dan wel die nieuwe kan installeren. Want als ik dat wel doe zoals het nu gaat start de pc niet meer op.

Ik heb even geen opties meer.
Normaal gesproken installeer je gewoon de nieuwe over de oude zonder problemen.
Als dit niet het geval is zit zich ergens anders nog iets dwars, maar waar?
Misschien alle grafische drivers deïnstalleren, met CCleaner de pc even flink opschonen, opnieuw opstarten, en kijken of je dan de nieuwe kunt installeren.

Ik ga dit morgen maar eens bekijken. Ik ga nu naar bed, moet er vroeg uit. Truste, Lenney.

Lenny je moet Windows niet zelf laten zoeken. Dan krijg je n.l. die melding.
Je kiest voor 'ik wil zelf kiezen'
en
Niet zoeken ik bepaal zelf enz.

@Elisa: dat heb ik gedaan. En dan nog krijg ik die melding. Maar om even terug te komen op een eerdere vraag van mij, is er een mogelijkheid om de automatische detectie van nieuwe hardware uit te schakelen? Ik denk dat daar het probleem ligt. Elke keer als ik de oude drivers delete, moet ik de pc opnieuw opstarten. En dan installeerd ie weer gelijk die oude drivers. Ik denk als dat is uitgeschakeld, ik wel gewoon die nieuwe drivers kan installeren. Het is maar een idee.

Groetjes, Lenney.

Dus als je in die map met je nieuwe driver aanwijst dan krijg je die melding ook? :8-0:

Ben je helemaal bij met Windows update? Anders zou je de laatste driver kunnen installeren via WU.
Zo komt de mijne ook altijd binnen en dat ging altijd goed behalve 1 keer.

Ik zou niet weten hoe je die hardware detectie uit zou kunnen schakelen.
Wild ideetje: misschien door je videokaart er even uit te halen? Geen idee :confused:

Ik krijg dan een melding dat er een fout is opgetreden tijdens de installatie.

M'n windows is helemaal up to date.

Tja....m'n videokaart eruit halen zie ik nu nog niet zo zitten. Zo desperaat ben ik op dit moment nog niet. Zit wel aan de grens nu.:confused:

Dit zijn de instructie's van de drivercleaner en die ik uitgevoerd heb:

nVidia:
1. Unplug nic card or modem from net or disconnect
2. Remove nvidia from add/remove programs
3. Reboot into safe mode (F8 during boot up)
4. On reboot into safe mode WinXP SP1/SP2 will auto detect and install drivers. Just let it do its thing. If you can cancel out of the auto install hardware wizard then skip the rest and run Driver Cleaner! If you can NOT cancel out of auto detect wizard then...
5. Navigate to device manager->display adapters->highlight nVidia and click uninstall or remove but don't reboot
6. Disable any AntiVirus Software (If you don't disable is than it could give trouble)
7. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended)
8. Run Driver Cleaner
9. Empty recycle bin and reboot
10. Install the new drivers

Wat ik wel vreemd vind bij punt 9 is dat mijn prullenbak al gewoon leeg is. Dus ik begin het vermoeden te krijgen dat die drivercleaner niet helemaal goed z'n werk doet. Want, daar komen we weer, als ik weer opstart installeerd ie weer gewoon die oude drivers. Misschien dat ik daar nog iets niet goed doe. Ik ga dit even uitzoeken.

Probeer eens onder software verwijderen.
Daar zie ik ook een icoontje staan van Nvidia. Wel staat er verder niets bij. Ik heb natuurlijk geen zin dat te proberen.
Met zo'n drivercleaner heb ik geen ervaring.

Moet je echt offline? Anders zou ik nu eens in app.beheer verwijderen en via configscherm/hardware de nieuwe installeren.

Die kaart er uit halen is echt niet zoveel werk hoor maar het is ook maar een gokje. Normaal gesproken moet je het toch gewoon voor elkaar krijgen.

Dat heb ik al allemaal geprobeerd maar het het mocht niet baten. Ik ben er nu al 4 dagen mee bezig en ik begin al aardig gefrustreerd te raken. Dat met de videokaart eruit halen wacht ik wel tot morgen mee. Morgen komt er een expert kijken en hopelijk weet hij wel het probleem op te lossen. Zul je net zien dat het iets onbenulligs is wat over het hoofd word gezien. Ik weet het op dit moment ook niet meer.

Nvidia adviseert ook om de virus scanner tijdelijk uit te schakelen tijdens de install. Ook de verwijdering via software is de juiste weg. Dan moet je hem ook in app. beheer verwijderen
Zij geven in de FAQs de volgende aanbevolen BIOS instellingen:

Assign IRQ to VGA: Enable
PnP O/S Installed: Enable
VGA Pallet Snooping: Disable
PCI Bursting: Disable
PCI Latency Timer: 128
Peer Concurrency: Disable
Video BIOS Shadowing: Disable
Video RAM Cacheable: Disable
USWC: Disable/UC
Pipeline Cache Write: Disable
PCI 2.1 Compliance: Enable (Only needed when using PCI graphic cards)
Passive Release: Enable
Delayed Transaction:Enable
Als hij in het AGP slot zit (bruine korte):
VGA Boot Sequence:AGP (When using an AGP graphics card)
Graphics Aperture Size: 128MB (or half of your total system memory)
AGP Turbo Read Mode: Disable
AGP Turbo Write Mode: Disable

Laat de expert er maar eens naar kijken.

Hopelijk lukt het je zonder virusscanner.

Succes ermee Lenney. :thumb:

Ik ga morgen bruinbakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan