Problemen met Installeren Vista SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khoneini

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Berichten
46
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem waar ik nu al ruim 4 dagen mee zit.
Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

Ik heb een legale Windows Vista Ultimate die ik moet upgraden vanuit Windows Vista Home Premium dit is altijd goed gegaan totdat ik 2 nieuwe harde schijven in mijn PC heb gedaan (allebij SATA schijven van Western Digital) ik weet 100% zeker dat deze goed werken. De rede dat ik Vista opnieuw heb geinstalleerd is omdat ik overgestapt was op Windows XP Professional x64 maar dit beviel mij toch niet.

Alles verloopt prima tijdens de installatie geen last van foutmeldingen of iets dergelijks. Totdat ik in Windows Vista zelf zit, tevens draai ik op de x64 versie van Windows Vista Ultimate. Als ik probeer te updaten gaat dit goed ook Service Pack 1 download die zonder problemen alleen tijdens de installatie krijg ik de volgende foutmelding: ''Er is een interne fout opgetreden bij het installeren van het servicepack'' je word doorverwezen naar de volgende site als ik op de foutcode google:
http://support.microsoft.com/kb/947366/nl

Ik heb alles geprobeerd maar zoals ik al dacht heeft het niks opgeleverd tevens kwam ik op dit forum terecht en zag ik meteen al een sticky ik heb geprobeerd om Vista SP1 te installeren in veilige modus (ik heb SP1 later van de microsoft site af gedownload ik heb het hier dus over de stand-alone versie van 800+ MB) ik heb deze zowel in veilige modus proberen te installeren als in de normale modus en beide geven geen resultaat nogsteeds dezelfde foutmelding. Ook heb ik al tot 2 maal aan toe Windows Vista helemaal opnieuw geinstalleerd. Ik ben echt ten einde raad. Ben zowiezo van plan dit probleem aan te kaarten bij Windows zelf. Ik heb voorheen wel gewoon SP1 kunnen downloaden zonder problemen. Ook heb ik bij de 2de format GEEN drivers of programma's geinstalleerd zodat ik er zeker van ben dat het niet door een programma komt. Vooralsnog wilt die niet installeren en geeft hij die foutmelding.

Wie o wie weet een oplossing voor dit probleem ik lees er ook zoveel over op google en veel mensen zeggen dat een format zou moeten helpen maar dit heeft bij mij geen resultaat.

Mijn computer specificaties zijn:

Intel Core2Duo E6750
Gigabyte P35-DS3
G.E.I.L. 4x 1024 MB 800 MHz 4-4-4-12
Club3D Nvidia GeForce 8600 GTS 256 MB
1x Samsung Spinpoint 500 GB SATA II 16 cache
1x Maxtor Diamondmax 21 250 GB SATA II 8 cache

2 Nieuwe harde schijven die ik heb geplaatst:
1x Western Digital 320 GB SATA II 8 cache
1x Western Digital 80 GB SATA II 8 cache(deze gebruik ik voor me besturingssysteem)

Het ligt dus ook niet aan mijn specificaties lijkt mij.

Ik hoop snel tot een oplossing te kunnen komen aangezien het erg frustrerend is dat ik geen gebruik kan maken van mijn systeem.
 
SOLVED!

Het is opgelost wat ik heb gedaan:
- Windows Vista opnieuw geinstalleerd dit keer niet gekozen om de nieuwste updates te halen voor de installatiebestanden!
- Nadat ik klaar was met de Windows Vista Home Premium installatie heb ik ervoor gekozen automatische updates uit te schakelen
- Na de upgrade van Windows Vista Ultimate heb ik er nogmaals voor gekozen om de automatische updates uit te schakelen nadat heb ik alle drivers geinstalleerd en vervolgens Service Pack 1(de stand-alone versie dus die van 800+ MB van de microsoft website) geinstalleerd en ditmaal zonder fouten/

Het schijnt dus een bekend probleem te zijn waarbij je elke keer moet formateren als je zo'n probleem krijgt(geen idee of systeemherstel werkt)

Ik wens de mensen veel suc6 die deze problemen nog gaan krijgen maar hopelijk hoeft niemand deze ellende te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan