Problemen met installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik heb de C-schijf ontdaan van partities, opnieuw een partitie aangemaakt en geformateerd. Nu wil ik Windows ME installeren en krijg ik de mededeling dat er een andere versie van Windows aanwezig is en dat setup van Windows ME niet verder kan. Ik weet niet beter dan dat er altijd ME op heeft gestaan, weliswaar aangevuld met de aangegeven noodzakelijke updates. Ik ga even uit van updates ... en geen upgrades.

Kan het zijn dat ik een opstartdiskette gebruik die 'nieuwere' informatie verstrekt? Ik heb de diskette lange tijd gelden gemaakt. Of is er iets anders aan de hand?

Geplaatst door desolate
Nu wil ik Windows ME installeren en krijg ik de mededeling dat er een andere versie van Windows aanwezig is en dat setup van Windows ME niet verder kan.
Weet je zeker dat er echt niets meer op de harde schijf aanwezig is?
Heb je gedaan zoals deze handleiding aangeeft?

Ik heb deze gevolgd:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=177160

Komt op hetzelfde neer volgens mij. In setup.txt op de cd-rom vind ik het volgende:

Bericht SU0168
--------------
Er is een besturingssysteem op de computer geïnstalleerd dat niet door deze versie van Setup kan worden bijgewerkt. Bestel de Windows Millennium Edition Upgrade.

Deze fout treedt op als u een OEM-versie van Windows ME over een eerdere versie van Windows probeert te installeren. of Een programma heeft een OEM-versie van SetupX.dll geïnstalleerd waardoor het lijkt of de huidige versie van Windows de OEM-versie is.

Als u meent dat dit het geval is, voert u de volgende stappen uit om SetupX.dll door de juiste versie van de huidige installatiemedia te vervangen:

1. Plaats de cd-rom van Windows 95 of Windows 98 in het cd-rom-station.

2. Typ de stationsaanduiding van het cd-rom-station achter de opdrachtprompt.

3. Typ "Extract /a base4.cab SetupX.dll /l c:\".

4. Kopieer de SetupX.dll vanaf de station C naar de map
Windows\System.

5. Voer Windows Millennium Edition Setup nogmaals uit.

Mijn cd-rom heeft een base2.cab, maar uitpakken lukt niet.

Slim slim slim ...... of liever gezegd wat dom van mij! In mijn drang mijn data en software te behouden heb ik veel met xcopy naar mijn andere harde schijf gekopieerd. En wat vond ik daar? Jawel, een Windows directory met tal van bestanden erin waaronder win.com. Probleem opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan