problemen met installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Ik weet niet zeker of deze vraag op de goede plaats staat , ik waag het toch maar .
Ik heb een wat oudere PC , waar Windows XP , 32 bits , de zaak bestuurt . Deze PC gebruik ik voor hobby .
Het begon met het bijwerken van het anti-virus programma AVG Free . Het pictogrammetje in het systeemvak liet het uitroepteken zien , dus er moest worden bijgewerkt naar de laatste virus definities enz.
Dus AVG gestart en in het hoofdscherm geklikt op BIJWERKEN .... de groene voortgangsbalk begon keurig te lopen , maar stopte bij ongeveer 60 % .
Het downloaden van de definities ging wel , maar kennelijk gaat het installeren ervan niet goed . Alles staat stil .. geen enkele activiteit .
Daarna heb ik AVG verwijderd van de PC en MSE geïnstalleerd . Hier eigenlijk hetzelfde ... ook hier begint het Bijwerken en de blauwe voortgangsbalk loopt tot bijna het eind ... daar weer hetzelfde probleem .... alles staat stil , geen enkele activiteit meer . Ook hier gaat het installeren niet goed ( niet dus ) .
Volgende proef .... Internet Explorer 8 gedownload ... gaat goed via internet ( Microsoft ) en eerst het exe bestand opgeslagen .
Daarna klik ik op het exe bestand om IE8 te installeren ... het installatieschermpje verschijnt met het bewegende balkje ... maar ik kan wachten tot ik meerdere onzen weeg ... er gebeurt niets .. de led die de HD activiteit laat zien is uit .
Ter informatie ... de bestaande programma's en mappen kan ik vlot starten ( openen ) dus de PC werkt verder wel .
Het schijnt dat installeren in het algemeen niet lukt . Wat zou dit nu toch kunnen zijn ?
Ook vind ik het vreemd dat ik geen gebruik kan maken van Systeemherstel ... ik zie alleen de maand Oktober en kan niet naar bijv. September of , beter nog , naar Augustus . We zijn in September niet thuis geweest , vandaar mijn idee om naar September te gaan en daar een Herstelpunt te kiezen .
Dus ... dat gaat ook al niet .
Mocht iemand me kunnen helpen , dan wel graag in niet te moeilijke termen .. maar ik zou erg graag hulp willen hebben .'
Want de naam van dit forum zegt dat toch ?
Stef , pa0sjm

Exact de zelfde ervaring van mij met een zelfde soort systeem. Ik denk dat MS gisteren met een aantal updates de fout is in gegaan. Ik wacht maar even tot ze een herstel update versturen. Bij mij ging b.v. Google Earth in de mist. Ook Systeem Herstel stond uit!!!
Zou dit de finale van Windows XP betekenen??

Jaap

Ik moet een kleine correctie aanbrengen in mijn gestelde vraag .... na lange tijd is TOCH wel IE 8 geïnstalleerd .
Dus ... het installeren duurt kennelijk erg lang , zo lang zelfs dat het AVG op een gegeven moment meldt dat het Bijwerken is mislukt .
Maar dan zou het probleem dus zijn de enorme traagheid van installeren .
Misschien helpt dit bij een ( hopelijke ) oplossing .
OK Jaap , maar mijn probleem doet zich dus ook voor met AVG en .. zoals gemeld gaat bijv. programma's verwijderen via Cof. Scherm ook erg traag .
Stef, pa0sjm

Laatst bewerkt door een moderator:
We gaan het installeren eens aanpakken.
Maak eerst een reservekopie van het register.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok
Kopieer onderstaande code:
@echo off
regedit /e %UserProfile%\desktop\regbackup.reg
echo Controle van de registerbackup >%UserProfile%\desktop\regcheck.log
echo.>>%UserProfile%\desktop\regcheck.log
if exist %UserProfile%\desktop\regbackup.reg (
echo De registerbackup op het bureaublad is gemaakt.>>%UserProfile%\desktop\regcheck.log
) else (
echo De registerbackup op het bureaublad is mislukt.>>%UserProfile%\desktop\regcheck.log)
start notepad %UserProfile%\desktop\regcheck.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je: registerbackup.bat
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.. Rechtsklik → Uitvoeren als Administrator.
(Hierdoor wordt de backup op je bureaublad gezet (regbackup.reg))

• Download installerxp.reg, (Het is een export van een XP HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\msiserver waardoor je de installer repareert)
  • Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc /scannow en laat dit zijn werk doen,
  • Herstart niet als de computer daarmee klaar is,
  • Rechtsklik het gedownloade installerxp.reg → kies Samenvoegen
  • Herstart nu wel en probeer te installeren en te verwijderen.

Laatst bewerkt:
Beste Dorado , allereerst bedankt voor je uitgebreide hulp .
Maar ik schrik er wel een beetje van , hi .
Nu heb ik dus de gegeven code in het kladblok gezet en gekopieerd naar het bureaublad .
Dus ..in het kladblok venster voor opslaan heb ik dus de naam gegeven : registerbackup.bat
en als Txt doc is het dus opgeslagen . Op het bureaublad staat nu een icoontje met daarin een tandwieltje , met de naam registerbackup .
Nu klik ik dat aan en er komt een melding : kan \desktop\regbackup.reg niet exporteren .Fout bij openen van bestand . Mogelijk schrijffout of fout in bestandssysteem
Nu is het voor mij soms onduidelijk waar spaties zijn gebruikt in de gegeven code , bijv. 2de regel : regedit /e % enz .. enz . Ik kan daar niet goed zien of na regedit een spatie moet en ook na de letter e is dat onduidelijk .
Je moet wel bedenken dat ik wel een beetje weet van de pc , maar dit gaat wel erg ver .
Ik zal dus hulp moeten vragen .
Dus .. het vraagt even tijd . Tot zover alvast bedankt .. jammer dat je niet in mijn omgeving woont .
Gr. Stef

@ pa0sjm,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert is het niet nodig te quoten.

Registerexport had ik reeds getest, dus moet laatste aan de hand zijn.

Voer foutcontrole uit:

1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Beste Dorado , ik heb gedaan zoals door U aangegeven .
Dus alle stappen van Chkdisk ( 5 ) zijn goed doorlopen .
Na weer opstarten van de PC kwam de melding : Volume is onbeschadigd
Schijfcontrole is voltooid .
Kennelijk is er geen probleem gevonden .
Inmiddels kon ik wel de AVG bestanden downloaden en installeren . ( dat was dus wel vóór de Chkdisk )
Ik zal dus nu even bekijken hoe het nu gaat met de PC .
Vraag .... de gemaakte veranderingen ( vinkjes in Eigenschappen C schijf ) kunnen blijven staan ?
Ik bedoel . . . de controle was toch eenmalig , nietwaar ?
De vorige tip van U blijft dus voorlopig ongebruikt ?
Bedankt voor de genomen moeite ... moge mijn pc weer een ( el ) dorado worden !!
gr. Stef
ps ... is het zo dat U het registerexport van mijn pc kon testen ?

@pa0sjm,

Ik heb eerder in dit topic al een paar quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert op iemand is dat niet nodig.
Om direct te reageren op een bericht kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken. Graag de volgende keer hier op letten.

heer Satshow , dank voor uw reactie .... kennelijk mijn onwetendheid . Ik meende dat quote een manier van reageren was . Ik zal uw aanwijzing ter harte nemen .
Met vr. gr .
Stef

Graag gedaan. Veel succes verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan