problemen met internet na nieuwe PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter chila
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chila

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Hallo,

ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik heb sinds zaterdag een nieuwe pc.
Werkte hartstikke prima. Alleen merkte ik af en toe dat als ik een pagina wilde openen. deze de melding gaf " niet beschikbaar" Na een keer vernieuwen deed hij het weer wel.
Ook had ik een draadloze wifi verbinding met mijn Wii die ook steeds aangaf " gebruiker aangemeld" en dan weer afgemeld en weer aangemeld dus geen stabiele verbinding. Ik laat vaak mijn pc 's nachts aanstaan en iedere morgen had ik geen verbinding. Ik moest dan de modem resetten en opnieuw opstarten :confused:
Sinds gisteren kan ik echter ook niet meer in MSN. Deze geeft foutcode 80072ee7.
Volgens probleem oplossen van MSN was mijn gateway niet beschikbaar.
Naar mijn provider gebeld en hele probleem uitgelegd wat de problemen waren. Volgens hen was Norton de boosdoener. Ik moest eerst even proberen mijn IP te vernieuwen. Nadat ik dit gedaan had, had ik ineens helemaal geen verbinding meer. Dus weer teruggebeld. Alles doorlopen. Ik kan hen niet pingen maar hun mij wel. modem was bij hen online en in de laatste maand niet uitgevallen dus het moest toch echt norton zijn.
Dus heb ik norton maar verwijder. Maar nog steeds kan ik niet op msn en na opnieuw opstarten heb ik geen internet en moet ik WEER opnieuw opstarten om op internet te kunnen. MSN geeft na verwijdering van Norton aan dat de gateway nu goed is maar geeft nu aan DNS en key-poorten. Ook mij torrent programma geeft aan "Cannot listen to port 9431" Dus die doet het ook al niet meer. AVG geeft steeds een foutmelding dat de e-mail scanner niet goed functioneert. Dit alles gebeurt ook als ik de Firewall van Windows uitschakel. Er zit dus echt ergens iets niet goed. Ik heb de PC ook al via systeemherstellen teruggezet naar datum van aankoop maar ook dat levert niets op.Oh ja, ik draai op Vista
Wie o wie kan mij hiermee helpen want ik wordt er gek van!

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je Norton verwijderd hebt en later heb je het ook over AVG.
Heb je misschien meer dan 1 virusscanners geinstalleerd? want dat levert gegarandeerd problemen op.

Verwijder Norton eens echt helemaal met de volgende tool:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Verwijder ook AVG en eventuele andere virusscanners die je nog hebt draaien.

Daarna de boel opschonen met b.v. CCLeaner: http://www.ccleaner.com/, ook het register.

Daarna 1 virusscanner installeren en kijken of het dan wel werkt.

Geldt ook voor firewal je kiest voor die van Norton of die van Windows maar allebei inschakelen gaat geheid voor problemen zorgen.

Nou dat ga ik nu even allemaal proberen.
AVG had ik erop gezet nadat ik norton eraf heb gehaald.
Blijbaar heb ik dus ook geen connectie met Windows mail en Windows automatische updates is ook ineens ingeschakeld en krijg ik niet meer ingeschakeld :confused:

Whiiee MSN werkt weer.
Ook Bitcomet doet het weer.
Dus ik denk dat het nu is opgelost. Bedankt!!
Nu even kijken welke virus scanner ik het beste kan nemen.
Is de windows firewall genoeg of kan ik beter een andere nemen en de Windows firewall uitschakelen?

Laatst bewerkt:
Vanmorgen moest ik overigens weer opnieuw opstarten voordat ik verbinding had met internet. MSN deed het wel gewoon (kreeg ook pop-up dat er een nieuwe mail binnen was. maar hij kon de pagina niet laden (geen enkele.) Na opnieuw opstarten weer wel.
Wat kan dit probleem verklaren? Misschien iets in IE omdat MSN wel draaide?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan