problemen met internetverbinding na SP3

• Onderwerp starter Onderwerp starter RKB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RKB

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden mijn Xp met SP3 geupdate. Daarna kreeg ik problemen met mijn internetverbindingen.

Ik maak gebruik van de volgende twee kaarten(zoals ze staan vermeld in apparaatbeheer):

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

In apparaatbeheer staat dat ze correct werken en enabled zijn. Met de vaste verbinding via Realtek kan ik wel op het internet maar er staat alrijd een geel uitroepteken bij de verbinding onderin de taakbalk.

Maar het belangrijkste probleem is dat de wireless adapter het niet doet. De switch onderaan mij laptop (Toshiba satellite l40-12k) zet de adapter niet aan, want het oranje lampje brand niet en in de taakbalk staat bij de verbinding een roos kruisje. Zoeken naar netwerken lever niets op en de verbinding blijft uit staan.

Ik heb veel op internet gezocht en n.a.v. sommige posts wat uigeprobeerd: Windows Zero Configuration Service staat op automatisch en gestart. Dit kan het dus niet zijn.
Ik heb een andere driver gedownload maar ook dit haalt niets uit.

Om de een of andere reden kan ik de wireless adpater niet meer inschakelen na de installatie van SP3....iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit te verhelpen?

Groeten,

Rudi

jammer dat er niemand is met suggesties....

ik zit nog steeds met dit probleem. maar ja, zal m maar sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan