problemen met internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen1956

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik download met u torrent client.
Mijn poorten staan open maar mijn download snelheid is gewoon verschrikkelijke laag terwijl mijn up wel redelijk is.
ik ben verbonden met een sitecom WL312 300N
De poorten in mijn router zijn geopend in virtual server.
Dit werkt ook prima, dus de verbinding ligt het niet aan.
Ik ben verbonden met de kabel en de provider is Ziggo.
Ik werk met windows XP prof.
Als ik mijn modum afsluit en mijn pc opnieuw opstart helpt dit niet.
De snelheid met serven is ook niet helemaal je van het.
Als ik de router verwijder en mijn modem direct op mijn pc aansluit dan is alles helemaal ok.
Wie heeft er een tip? Wat heb ik niet goed gedaan of moet ik nog aanpassen?

Met vriendelijke groet, Leen

Heb ik ook laatst gehad. Ik heb toen de firmware van mijn router geupdate en de boel liep weer als een speer. Probeer dat eens..., wellicht dat het bij jou ook helpt.

Heb ik ook laatst gehad. Ik heb toen de firmware van mijn router geupdate en de boel liep weer als een speer. Probeer dat eens..., wellicht dat het bij jou ook helpt.

Wil je mij dan a.u.b vertellen hoe ik dat moet doen?

Bij Sitecom de laatste firmware downloaden voor jouw router, vervolgens naar de router toe via je browser (meestal door 192.168.0.1 in je brouwser adresbalk in te typen).
Inloggen in je router en dan naar de toolbox keuze gaan. Ga dan naar het tabblad firmware en zoek via bladeren het bin bestand op met de firmware die je gedownload hebt van sitecom. De rest wijst zich van zelf. De Firmware vindt je hier

Laatst bewerkt:
Bij Sitecom de laatste firmware downloaden voor jouw router, vervolgens naar de router toe via je browser (meestal door 192.168.0.1 in je brouwser adresbalk in te typen).
Inloggen in je router en dan naar de toolbox keuze gaan. Ga dan naar het tabblad firmware en zoek via bladeren het bin bestand op met de firmware die je gedownload hebt van sitecom. De rest wijst zich van zelf. De Firmware vindt je hier

Ga het proberen Digger, alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Leen

Ik zou de 1.3 firmware proberen. Dat is de meest recente zo te zien op de sitecom site.

Ik zou de 1.3 firmware proberen. Dat is de meest recente zo te zien op de sitecom site.
Hoi digger,

Mijn downloadsnelheid is nog steeds laag, mijn up is prima en de router werkt nu helemaal super na het downloaden van de firmware,
Dus toch nog wel goed geholpen al is het niet de snelheid van de download,
Ik ben er in ieder geval toch wel blij mee.
Bedankt voor al je reacties.

Groet, Leen

Geen probleem... Je hebt toch niet toevallig een UPC abbo he?

Nee Ik heb Ziggo, nu download ik de laatste tijd best wel veel, en ik erger me echt rot dat ik niet boven de 50kb/s uitkom terwijl ik met de oude bitlord client makkelijk 500 kb/s haalde.
Heb jij misschien een tip of ben je niet op de hoogte met instellingen van utorrent 1.8.2..

Groet, Leen

Firmware updaten helpt dus niet. Van UPC weet ik dat hij torrent verkeer afknijpt. Ik hoop voor je dat dat bij Ziggo niet ook het geval is.

Heb je onderin het uTorrent scherm een groen rondje met een vinkje staan of iets anders? Als dat er niet staat kan het zijn dat je poort niet geforward is. Dat moet dan wel gebeuren.
Meer info vindt je hier. Maar je zegt dat dat allemaal in orde is.

Dan ben ik uitverzonnen. :o Sorry..., iemand anders misschien?

Nee vakje is groen digger, voor de rest zijn de poorten open en alles werkt naar behoren.
Nou ja, je word in ieder geval steeds wijzer met alles op deze manier, dus heeft het toch wel geholpen.
Bedankt in ieder geval voor je tijd en energie Digger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan