Problemen met JTurtle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senriz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hallo beste mensen, we zijn momenteel bezig met Java programmeren op school met JTurtle. Hopelijk is iemand van jullie bekend met deze schildpad, ik moet er namelijk een opdracht mee maken waar ik helaas niet helemaal uitkom.

De opdracht heeft twee onderdelen, de eerste is;
6847.png

waarbij het de bedoeling is dat de schildpad de hoeveelheid hokjes tekent die je gespecificeerd hebt (4 staat volgens mij voor de hoeveelheid hokjes en 50 voor de grootte). Het laten tekenen is geen probleem voor mij, echter weet ik niet wat voor code ik moet gebruiken om twee text-fields te maken en daarvan de output te tonen in de vorm van de getekende hokjes.

Deel twee is ook een leuke,
unj.png

waarbij je met drie variabele textfields te maken hebt. Het gaat om het figuur dat onder het getekende staat (van dat driehoekje dat er steeds een hoek bij krijgt). Met de eerste textfield is het de bedoeling om de hoeveelheid getekende figuren aan te geven, met de tweede de lengte van de lijnen en met de derde bij welke figuur de schildpad moet beginnen met tekenene (zeg je bijvoorbeeld twee, dan begint ie bij de vijfhoek).

Nou dat was het wel, hopelijk is er iemand hier met Java kennis die me een beetje kan helpen. Alvast van harte bedankt. :)

Ik zou je wel willen helpen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je vraag is. Weet je niet hoe je het hele project moet aanpakken, of kom je alleen problemen tegen bij het ophalen van invoer uit tekst velden?

Hey bedankt! Ik heb problemen met de output van de textfields zeg maar; als ik dus wat in zou voeren in de TextFields, dat dat dan ook goed wordt getoond op het scherm (bv dus bij de eerste opdracht een 4 voor het aantal hokjes en een 30 voor de lengte van de zijden). De code die ik geschreven heb tot nu toe voor het eerste onderdeel is alsvolgt;

Code:
import java.awt.*; 
import java.applet.*; 
import java.awt.event.*;              

public class schildpad extends Applet 
implements ActionListener {   
  TextField invoervak1, invoervak2;         
  Button knop; 
  JTurtle turtle;

public void init() { 
    knop = new Button( "Klik hier" ); 
    knop.addActionListener( this );  
    invoervak1 = new TextField( 20 ); 
    invoervak2 = new TextField( 20 ); 
 add( invoervak1 ); 
    add( invoervak2 ); 
    add( knop ); 
    turtle = new JTurtle( this ); 
  } 

public void paint( Graphics g ) { 
    turtle.init(); 
    turtle.delayOn(100); 
  }

public void actionPerformed( ActionEvent e ) { 
     if( e.getSource() == knop ) { 
      String invoerstring; 
      int getal1, getal2; 

invoerstring = invoervak1.getText(); 
      getal1 = Integer.parseInt( invoerstring );

invoerstring = invoervak2.getText(); 
      getal2 = Integer.parseInt( invoerstring ); 

tekenVierkant(getal1, getal2);

} 
 } 
public void tekenVierkant( int aantalHoeken, int zijde) { 
  for( int i = 1; i <= 4; i++ ) { 
    turtle.forward( 50 ); 
    turtle.right( 90 ); 
  } 
} 
}

Het werkt enigszins, maar niet zoals het moet. Zo is het nu wel de bedoeling dat ik iets invoer in de TextFields en op "Klik hier" druk voordat er iets getekend wordt, maar de variabelen die ik daar invoer hebben geen invloed op de hoeveelheid/grootte van de vierkanten. Nu is mijn vraag dus: hoe kan ik het zo maken dat de output ook echt steeds anders is wanneer ik andere waarden heb ingevuld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan