Problemen met K7T mobo (duron 1000 mhz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tverdel

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik heb een K7T PRO modo met Duron 1.000 mhz processor, 320 Mb intern
Sinds kort start de PC niet meer.
De twee middelste leds van de Mobo branden, hetgeen betekent: Initiation Processor. Verder komt de PC niet.
Geen BIOS info etc.

Wat denken jullie: rijp voor de schroothoop ?

Graag jullie advies:
- hoe kan ik nagaan dat de processor werkelijk kaduuk is ?
- zijn er nog andere diagnose middelen ?

Bijvoorbaat dank voor de reacties.

Theo VerdelK7T PRO

Wat gebeurd er als je de pc aanzet, draaien bv de coolers (voeding, system als aanwezig en cpu cooler)
Piept je pc als je hem aanzet
Al geprobeerd je pc te strippen, dwz, alles wat niet nodig is om beeld te krijgen (ik maak uit je verhaal op dat je totaal geen beeld krijgt) eruit te halen, dus alleen mainboard, cpu, 1 geheugenbank en videokaart, al het overige eruit, dus ook stroom van je drives etc.

Of je cpu goed is is moeilijk te zeggen, je zou je cpu in een ander board moeten zetten en een andere cpu in jouw board als je 100 % zeker wilt zijn wat er stuk is.
Beantwoord eerst ff mijn vragen, ik denk dat ik je dan wel kan zeggen wat er stuk is......

K7T PRO modo met Duron 1.000 mhz

Ik in de startblokken om precies te noteren wat voor piepjes en lichtjes de PC aangaf. Ik de stekker er weer in en niet te geloven hij (of zij) startte door.
Het probleem wat ik voorgelegd heb heb ik meerdere keren gehad. Door een aantal keer aan en uit te doen lukte het iedere keer weer.
De laatste keer, na vele malen starten, was ik het zo zat: dan maar een bericht op Help.mij.

Kortom: PC werkt weer: maar voor hoelang. Niet duidelijk is wat de oorzaak nu precies is.
Prcocessor werkt. Misschien iets onnozels als de aan- en uitknop. Mij niet duidelijk.

GForze bedankt voor je aandacht

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan