problemen met kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hai,

Ben voor een collega aan het proberen internet via (Wanadoo) kabelmodem aan te sluiten. De hele procedure (speciale,want Windows 2000) wordt doorlopen. Echter na installatie staat het modem niet bij apparaatbeheer. We kunnen ook geen contact maken met de server (wanadoo) Ik weet dat wanadoo windows 2000 niet ondersteunt, maar het zou toch wel moeten lukken?? Zie ik iets over het hoofd?

Zet eens bij internet, geen verbinding selekteren.
Wat doet internet dan ?

Ga ik proberen. Zodra ik er weer geweest ben laat ik 't weten

Weet je wel zeker dat je het kabelmodem moet zien in apparaatbeheer. Ik heb ook een cabelmodem (home) en die staat ook niet in het genoemde beheer.
Heb je wel de instellingen van je netwerkkaart goed staan.

suc6.

Hai,
De instellingen van de netwerkaart zijn goed, ze heeft al eerder met internet kunnenwerken, maar ineens was dit over. Vandaar dat ik alles opnieuw ben gaan installeren via de cd die wanadoo geleverd heeft.
Trouwens bij mij thuis staat het modem wel bij apparaatbeheer, dus ik nam aan dat dat bij haar dan ook in apparaatbeheer zou moeten staan.

Probeer eens je LAN kaart driver (opnieuw) te installeren en kijk dan in apparaarbeheer of hij ingeschakeld staat (R.muisknop).

Die modem zul je niet zien nee. Als het goed is heb je 3 netwerkkaarten na installatie. Waarvan 1 fysiek en 2 niet. Het grootste probleem van Win2000 schijnt de DNS service te zijn die je via een PING aan de praat schijnt te krijgen. Ik werk hier ook wel eens met een Win2000 laptop maar ja, die prik ik in de router. Dat werkt in ieder geval goed.

bedankt voor het meedenken

Ik ga er vanavond mee aan de slag.. Het resultaat laat ik nog weten.

groet,
Conpom

helaas

Ik heb al jullie aanwijzingen opgevolgd/proberen op te volgen, maar helaas.... Het leek heel even wel gelukt, we waren na installatie van wanadoo cable al zover een emailadres aan te maken. Dat gaat via de homepage van wanadoo, dus er is even verbinding geweest, vervolgens bij de volgende keer kan ie de server niet vinden.....
Dit gaat mijn pet te boven.
Van het weekend gaat ze er waarschijnlijk een router tussenzetten, in de hoop dan eindelijk weer gebruik te kunnen maken van de kabelverbinding. Maar toch, als jullie nog tips hebben anders dan bovenstaande, houd ik me toch nog aanbevolen.
groet,

Conpom

Router

Hai,

We hebben er een Router tussengeplaatst en het werkt als een trein. 't Zal dus toch een conflict geweest zijn tussen W2000 en de kabel...
groet,

Conpom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan