Problemen met Kolommen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dyzel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2015
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en ik heb een vraag die ik doormiddel van zoeken helaas niet beantwoord krijg.

Ik zal het proberen uit te leggen:

We hebben een tabel met manco's. Deze wordt gewoon door een simpel formulier gevuld. In een andere tabel hebben we 2 kolommen met een redennummer en een omschrijving. Het redennummer wordt ook bij de tabel manco's meegeven.

Nu heb is een kruistabel query die netjes de datum pakt en de omschrijven van de redenen als kolommen neer zet en de aantallen uit de manco's tabel als waarde ingeeft.

Het probleem is nu dat ik alleen de gegevens van een bepaalde divisie wil hebben (ook aangegeven in de manco tabel). Als ik de query draai met als Critera de bewuste divisie krijg ik ook alleen de kolommen waarvoor er waarde zijn ingevuld. Ik wil graag alle kolommen zien ongeacht of er wel of geen waarde staat.

De reden hiervoor is dat ze deze gegevens met een andere query 1 op 1 door schieten en deze geeft dan aan ik ken een kolom niet en vraagt dan om een parameter.

Knipsel.JPG Knipse2l.JPG

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom bij HelpMij!
Ik weet niet waar het tweede plaatje van/voor is, maar je vraag is simpel op te lossen, en zelfs hier al een paar keer voorbijgekomen. Al moet je vermoed ik wel de juiste zoektermen opgeven, anders vind je hem niet. Zoals ik al zei: het is vrij simpel te doen. Je moet de kolomkoppen namelijk mee opnemen in je kruistabel. Dat doe je door in de eigenschappen van het betreffende veld (de Kolomkop dus) bij <Kolomkoptekst> alle gewenste namen in te vullen. Ziet er ongeveer zo uit als je de SQL bekijkt:

Code:
TRANSFORM Sum([dt_BesteldeArtikelen].[PrijsperStuk]*[Aantal]) AS Prijs
SELECT dt_BesteldeArtikelen.Bestelnummer
FROM st_Artikelen INNER JOIN dt_BesteldeArtikelen ON st_Artikelen.ArtikelID = dt_BesteldeArtikelen.ArtikelID
GROUP BY dt_BesteldeArtikelen.Bestelnummer
[B][FONT=Comic Sans MS][COLOR="#0000FF"]PIVOT st_Artikelen.Artikelgroepnr In (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)[/COLOR][/FONT][/B];
De blauwe tekst geeft aan waar je de kolomnamen terug vindt. Als je veel kolomnamen hebt, kun je ze waarschijnlijk wel in Word in een string zetten; dat scheelt dan een hoop typen (en typefouten).

Super dankjewel blijkbaar dacht ik al weer te moeilijk. Enig probleem is nu dat hij aangeeft dat de ODBC de records niet kan vergrendelen. De gegevens die query toont wil ik namelijk in een tabel zetten om er vervolgens dingen mee te doen.

Je kunt de resultaten van de kruistabel prima verder gebruiken, normaal gesproken. Anders zou ik, als je toch lokaal wilt werken, een Tabelmaakquery gebruiken en de data in een nieuwe tabel dumpen.

Ik heb er inderdaad een tabelmaakquery op losgelaten. Het werkt nu in elk geval zo als ik wil :) Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan