• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met kopieren hyperlinks naar nieuwe file

Status
Niet open voor verdere reacties.

suske04

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Berichten
99
Hallo,
Wie weet een oplossing voor het volgende probleem nadat ik me al suf heb gegoogled.
Wanneer ik een werkblad kopieer naar een nieuwe file dan zijn alle hyperlinks( naar bestanden op een server) verminkt.
Wanneer ik hetzelfde werkblad kopieer in de bestaande file dan zijn er geen problemen

Alvast bedankt voor de eventuele oplossing
 
Heb je al eens geprobeerd de 'nieuwe file' eerst op te slaan op dezelfde locatie als de 'oude file' en dan pas je kopie te maken?

Het zou kunnen dat Excel automatisch het pad naar de server probeert te wijzigen en ergens een fout maakt...
 
Inderdaad als ik de kopie op de locatie van de oude file opsla blijven de hyperlinks wel werken. Maar als ik de file opsla in een andere folder dan werken de hyperlinks niet meer. echt vreemd zou dit op te lossen zijn?
 
Zet je file eens even online, dat maakt het veel eenvoudiger.

Gr
 
Je Hyperlink verwijst nu als volgt:

Werkaanvr\2010\40\HVAC%20Cleaning%202010.msg

Probeer dit eens te wijzigen in het volledige pad?

Bijvoorbeeld:
c:\temp\Werkaanvr\2010\40\HVAC%20Cleaning%202010.msg

waar c:\temp\ moet vervangen worden door jouw locatie...
 
Wanneer ik de hyperlink aanmaak dan geef ik ook het volledige pad in. Waneer je daarna via edit hyperlink kijkt dan zie je inderdaad alleen het laatste stukje van het pad.

Wanneer je het hyperlink handje op de link zet zie je wel het volledige pad
 
Bij mij niet:

attachment.php
 

Bijlagen

  • ScreenShot008.png
    ScreenShot008.png
    13,3 KB · Weergaven: 205
In uw bijgevoegde screenshot zie ik wel het volledige pad staan \\eupmin.........enz
 
Als dat uw volledige pad is, dan mag de file:/// er volgensmij niet voor staan?
 
file:/// komt er volgens mij altijd voor te staan indien je met het handje op een hyperlink gaat staan. Of bij u niet wanneer je een willekeuruge hyperlink in Excel maakt?


file:/// zit niet daadwerkelijk in het pad en zie je ook niet als je edit hyperlink doet
 
je hebt gelijk.

Wat wel vreemd is:
Als ik een blad met jouw hyperlink kopieer dan mislukt het.
Als ik zelf een hyperlink maak en het blad kopieer gaat het wel...
 
Als ik een nieuw blad maak met dezelfde link dan gaat het ook goed. Echter ik heb een bestaande file met een paar 100 hyperlinks en daar gaat het fout bij met kopieren. Het eerder bijgesloten XL file is een gedeelte van de "probleemfile"

Nog suggesties ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan