Problemen met LaCie netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achtervisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Vorige week zette ik mijn LaCie-netwerkschijf gewoon uit. Enkele uren en enkele honderden kilometers verder wilde ik 'm weer aanzetten, maar.... hij weigerde alle dienst. Op mijn hulpvraag bij LaCie of ze mij zouden kunnen garanderen, dat de data er nog op zouden staan na reparatie, kreeg ik als antwoord: Je hebt de garantie dat alles eraf is. Andere hulp wilde men niet bieden. In een van de volgende berichten kreeg ik als opmerking: ach, de garantie is toch bijna verlopen. Ze meldden me, dat volgens hun bedrijf de garantie zelfs drie maanden eerder zou verlopen, dan ik meende op grond van de aankoopdatum. Coulance en service valt dus een beetje tegen.
Nu mijn vraag aan wie me maar helpen wil...: Hoe kan ik de data van de harde schijf afhalen. Ik heb 'm al eens rechtstreeks aangehangen aan een computer. In de opstart geeft de computer gewoon aan, dat het om een Maxtor 300GB-schijf gaat. Als Windows eenmaal draait, geeft Deze Computer aan, dat er geen ruimte meer beschikbaar is en ook dat er geen ruimte in gebruik is. De data zijn dus totaal onzichtbaar. HOE KAN IK ZE WEL ERAF KRIJGEN?????

Zit er bij jou ook een SATA schijf in ?

Tik eens bij uitvoeren compmgmt.msc
En klik op schijfbeheer.

Wat staat er nu bij de LaCie schijf ?
Staat de partitie actief ??

Welkom op Helpmij. :)

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Gelukt !

Met behulp van het programma GetDataBack for FAT van Runtime Software is het me gelukt om de data van de schijf terug te halen. Heel bijzonder van dit programma is de prijsstelling. Als je het betaalt in euro's, dan betaal je ruim 80 euro. Als je betaalt in dollars, kost het slechts 40 euro. Je ogen staan op steeltjes, terwijl het programma zijn werk doet. Je ziet al die duizenden filenames op je scherm voorbij komen. Het enige wat ik kwijt was, waren de directorynamen in de root. Een echte aanrader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan