Problemen met lidl scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

icefury

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb dus een lidl scherm gekocht (lol) een TARGA LCD19-4 ofzo
m'n scherm werkte goed. Op een bepaald moment viel mn scherm uit
en ik leg trug aan en dan kwam er op analog in t blauw en valt mn scherm terug uit. er zijn knopjes aan mn scherm , ik probeerde er al alles mee, raadpleegde mijn handleiding maar vind de oplossing niet, nu zit ik namelijk op mijn oude *** pc scherm :evil: als ik op mn knoppen duw van mn lcd scherm dan komt er op : ODS ( schermmenu ) locked... maar als ik wil unlocken dan gaat t niet want mn scherm valt uit etc .. pff
weet iemand raad?

Garantie ??
Dan snel terug naar de lidl.

Zet de verversingssnelheid eens terug naar 60 hertz?

Dat kun je doen door (in XP): Start -> Uitvoeren -> desk.cpl
Ga naar tabblad Instellingen
Klik op knop Geavanceerd
Ga naar tabblad Beeldscherm
Zet Vernieuwingsfrequentie op 60 hertz.
Sluit het Targa beeldscherm weer aan.

Succes,

Tijs.

Zet de verversingssnelheid eens terug naar 60 hertz?

Dat kun je doen door (in XP): Start -> Uitvoeren -> desk.cpl
Ga naar tabblad Instellingen
Klik op knop Geavanceerd
Ga naar tabblad Beeldscherm
Zet Vernieuwingsfrequentie op 60 hertz.
Sluit het Targa beeldscherm weer aan.

Succes,

Tijs.
Dag tijs, danku ik zal dit proberen , ik zal hier opnieuw posten als het gelukt / niet gelukt is Thanx for help
Edit: ik heb het op 60 hertz geplaatst:) nu even mijn scherm aansluiten

Laatst bewerkt:
Hoi tijs

Ik heb het dus op 60 Hz gezet.. Ok ik sluit mn scherm aan
in plaats van analoge komt er al Digital op .. maar mijn scherm gaat nog altijd terug af na 3 sec
Ik heb ook mijn keys kunnen unlocken dus ik kan weer mijn knoppen gebruiken ( ik zit nu terug met oude pc scherm héhé )

Misschien weet ik iets?

Misschien staat hij ingesteld op mn oude scherm ofzo dat hij daardoor mjn LCD niet herkent, maar hoe verrander ik dat lol

Je moet in je handleiding eens lezen wat de maximale resolutie is dat het scherm aan kan. De resolutie van een lcd-scherm kan maar tot een beperkte resolutie gaan. (lager dan een CTR-monitor). Dus stel de resolutie lager in. Voor 19 inch is het maximum meestal 1280 op 1024.

Je moet in je handleiding eens lezen wat de maximale resolutie is dat het scherm aan kan. De resolutie van een lcd-scherm kan maar tot een beperkte resolutie gaan. (lager dan een CTR-monitor). Dus stel de resolutie lager in. Voor 19 inch is het maximum meestal 1280 op 1024.

Hey, mijn resolutie staat en stond op 1280 op 1024 met een frequentie van 60 Hz

Nu komt er namelijk op : Digital... 3 sec later ligt scherm weer uit
pff

Is het een 19 inch scherm? Heb je tijdens die 3 seconden echt beeld? (je ziet het bureaublad) of alleen een melding en vervolgens springt ie op standby?

Is het een 19 inch scherm? Heb je tijdens die 3 seconden echt beeld? (je ziet het bureaublad) of alleen een melding en vervolgens springt ie op standby?

Het is een LCD scherm 19 inch , resolutie 1280x1024
Jep ik heb echt beeld ik zie alles, met in het midden van min scherm
" Digital"
dan zwart scherm met t lichtje die brand dat hij aan ligt.

Hoi ik heb bijde aansluitingen, ik weet hier niets van , dus heb ik ze allebij aangesloten,
de witte als de blauwe

Dit met de heropstarting van de pc heb ik nog niet geprobeerd.

Heb je beide aangesloten? zowel aan je lcd en aan je pc?

Verwijder er eens 1 van en start opnieuw op

Okayz dit zal ik doen danku , u ziet mj over 5 minuten terug met het resultaat, u kan mij ook toevoegen op msn voor betere communicatie, icefury_to@hotmail.Com

Wat deed ik : ik heb mijn DVI ( de witte ) en enkle de AVG ( blauwe ) aangesloten
resultaat: ik krijg terug Analog in de plaats.

Hopelijk kan je me helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus zoals het nu is:

Er loopt maar 1 kabel van je monitor naar de pc?

Nu wel ja :) anders loopt er
van mijn scherm
1 DVI ( dieje witte zoals u foto maar nog iets anders, handleiding zegt: DVI 24 Pins ofzo -
1 VGA ( dieje blauwe als foto )
1 audio( niet belangrijk )
1 voedingskabel
en de handleiding zegt
vga aansluiten, dan dvi dan audio , dan netsnoer, dan pc aan zetten

Ok wat je nu probeert:

Sluit alles af (pc + LCD-sherm)
Sluit ALLEEN de DVI kabel aan (digitale)
Zorg ervoor dat alleen het LCD-scherm aan de pc hangt (niet LCD EN CTR)
Strat dan nog:( maar eens alles op.

Heb je ook de laatste nieuwe drivers van je videokaart?

Als het dan nog niet werkt moet je je scherm eens aan een andere pc hangen om te testen

videodrivers... daar zeg je zoiets:p ik weet niet.. ik heb Radeon 9250 denkik ( bad card i know ) en een driver , weetniet als het de laatste nieuwe is mijn driver is nu : Catalyst Control Center
maar even digital kabel doen :)
weet je wat me wel opviel
het snoer, heeft een andere aansluiting als de aansluiting achteraan pc
mijn snoer heeft , 3 op 3 pinnetjes ( een vierkant ) dan wat plaats, nog 3x 3 en een plat streepje ( pinnetjes he )
en mijn aansluitnig op pc heeft die plaats niet en lcd ook niet maar denk dat t normaal is
even pc reboten
echt bedankt voor je hulp man !!!!!!!!!! :D

ok ik heb gedaan wat je zei, geen verschil nu doe ik de nieuwe driver ,
1 probleem men oude scherm werkt ook niet , dus moet ik hele tijd scher maan en uit doen , het werkt wel hoor, ik install nu me nieuwe driver :DDD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan