Problemen met Linksys Wrt150n

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnbruin

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo

Ik heb deze week een Linksys WRT150n aangeschaft. Bij het installeren ging het in eerste instantie vrij gemakkelijk wat ook wordt aangegeven op de doos. Alleen aan het eind van de installatie met de cd/rom kreeg ik een foutmelding (kan geen verbinding maken met de router, controleer je aansluiting) na een keer of 10 controleren zat er nog steeds geen schot in de zaak. voordat hij deze foutet wachtwoord melding gaf hebben we wel al het wachtwoord ingevoerd.

Later zagen we wel dat er een of andere verbinding was tussen de router en de computer. (lokaal internet) hij kon geen netwerk adres verkrijgen of ip-adres vernieuwen.

Hierna heb ik het op mijn laptop geprobeerd te installeren, alleen hier gaf hij al in een eerder stadium dat (kan geen verbinding maken tussen router en computer). er werd overigens niet naar het invoeren van het wachtwoord gevraagd, terwijl we wel p de reset knop achter op de router hebben gedrukt.

Ik zit dus met de handen in het haar en weet geen oplossing, ik hoop dat iemand mijn kan helpen.

Alvast bedankt,

Martijn

Het beste is om een router te configureren via een draad. Zo weet je zeker dat je bij wijzigingen nog er naar toe zou kunnen.

Ook die installatie-cd is eigenlijk niet nodig, maar kan je wat op weg helpen.

Wat gebeurt er als je in je browser http://192.168.1.1 intypt?

Je hebt overigens ook wel je computer zo ingesteld dat er Automatisch een IP wordt toegewezen?

We hebben hem inderdaad ingestelt op automatisch toewijzen. We gebruiken inderdaag een vaste netwerkkabel van router naar computer.

Als we dat in de browser intypen komt er niks in beeld, ja dat wat je normaal krijgt als een site niet bestaat.

Is er wel een IP-adres toegewezen aan jullie computer?

Dit is makkelijk te controleren door naar
Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig te gaan, waarbij de laatste twee ingetypt dienen te worden.

Let dan ook op wat er bij "Standaard gateway" staat.

Hallo

Ik heb alles volgens de installatie cd ingesteld.
De router heeft het nu in totaal 2x gedaan, maar na een paar uur deed het internet het niet meer. hierna hebben we het nog een aantal keer geprobeerd om de router aan te sluiten, maar gaf hij aan dat hij de router nit kon vinden. En er werd aagegeven om de aansluiting te controleren. Maar dit is niet het geval, de router is juist aangesloten.

Kan iemand mij een reden geven waarom de computer de router niet kan vinden, en dat de router het na 2x gedaan te hebben er mee uitgescheden is. ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft, alvast bedankt

groet, Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan