Problemen met Lite-On 52327S CD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigrabbit

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
Hoi, een vriendin van mij heeft een Lite-On CD-RW-brander. Deze geeft geen problemen bij het schrijven van data, wel als je audio-CD's wilt maken. Na enkele minuten (!) over de Lead-In gedaan te hebben, breekt hij het hele proces af met SCSI/ATAPI command timeout error.
Terwijl dat ding een buffer van 2 MB heeft en een underrun-protectie.

Iemand enig idee ? Kan dit aan de hoeveelheid intern geheugen liggen (192 MB). MP3-files worden door Nero toch geconverteerd en op de harddisk gecached ?

Heb eventueel een logfile hiervan.

Alvast bedankt.

mvg
Hans

Welke Windowsversie?
Welke versie van Nero?

Geplaatst door Tiborv
Welke Windowsversie?
Welke versie van Nero?

Windows 98 en Nero Version: 5.5.10.53 (Nero Express)

De Windows 98 gaat 2000 worden (na memory upgrade) en de Nero wordt ook "omhoog gehaald".

Maar ik vind het vreemd dat data schrijven geen problemen oplevert en audio-data wel, daarom vraag ik me af of de beide upgrades wel soelaas gaan bieden.

Laatst bewerkt:
Wat ik lees op diverse pagina's is dat het veroorzaakt kan worden door het merk/type CDRW. Andere suggesties zijn het downloaden van de ASPI drivers van de site van Adaptec.

Geplaatst door Tiborv
Wat ik lees op diverse pagina's is dat het veroorzaakt kan worden door het merk/type CDRW. Andere suggesties zijn het downloaden van de ASPI drivers van de site van Adaptec.

Aan die mogelijkheid heb ik nog niet gedacht. Tot nu toe heb ik met mijn eigen "brandwerk" weinig problemen gehad, welk merk ik ook gebruik. Maar dat kan voor sommige (recentere) type branders nog wel steeds problemen opleveren, begrijp ik dus.

Die ASPI-drivers zijn natuurlijk ook nog mogelijk, we gaan het eens proberen.

Bedankt.

gr
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan