• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerbenOverweg

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2004
k heb een macro en daar staat in

For i = 1 to 255

in mijn proef excel blad draait de macro ook werkelijk tot kolom vi

maar in het werkblad waarvoor de macro is bedoeld stopt die bij kolom ea (131) en wordt de foutmelding

"Eigenschappen Columnwidth van klasse range kan niet worden ingesteld"

gegeven.

ik heb al gekeken waar het probleem kan liggen maar ik kom er zelf niet uit.

Gerben

Kolombreedte aanpassen

Volgens mij wil je de standaard kolombreedte instellen, dus alle kolommen een nieuwe breedte geven. Als ja, dan kan dat zonder macro.

Plaats de aanwijzer op het grijze vierkant links bovenaan het werkblad. Je selecteert het hele werkblad. Versmal of verbreed nu een willekeurige kolom. Plaats de aanwijzer bijvoorbeeld op de lijn tussen de kolomkoppen B en C. Sleep de aanwijzer naar links of rechts. Laat dan de aanwijzer los.

Fritz,

Dit is een mooie tip... maar daarmee is vermoedelijk zijn probleem niet opgelost. Vermits het via een macro gaat, vermoed ik dat het een onderdeel is van een veel groter geheel.

Ik heb een poging gedaan om de fout te reconstrueren. Helaas niet gelukt :o

Verbergen van kolommen... Selecteren van de verborgen cellen... aktiveren van de verborgen cellen... vergroten van samengevoegde cellen... alles zonder resultaat.

Nochthans zal het wel iets dergelijks zijn. Tenzij iemand toevallig weet waarop dit zou kunnen blokkeren, is het enkel op te lossen als we het bestand ook werkelijk zien.

Luc

Alvast bedankt voor de antwoorden

Luc heeft gelijk het gaat om een groter iets, het doel van de macro is om alleen de opdrachten weer te geven van 1 dag, alle andere kolommen zet die dan op 0.

in mij voorbeeld ging dat ook perfect, ik heb moeten knippen en plakken in het excel bestand, maar nu doet het probleem zich voor in kolom bv.

alvast bedankt

Hoi Gerben,

Het gaat niet goed met de bijlage, denk ik.

Een belangrijke reden waarom het instellen van de kolombreedte niet lukt is omdat er samengevoegde cellen zijn.

In dat geval komt er een soortgelijke melding. In dat geval kun je de range eerst unmergen voordat je de kolombreedte instelt.

Range("A2:IV2").Unmerge

Dat betekent echter dat je de samengevoegde cellen weer opnieuw moet instellen. Een andere oplossing is door de range te veranderen naar een range zonder mergedcells (Bijvoorbeeld A65536:IV65536). Voor de kolombreedte maakt het niet uit.

Jeroen

Die samengevoegde cellen zal dan wel versie-afhankelijk zijn, want dat gaf bij mij geen problemen.

Toch heeft Jeroen gelijk: Voor meer dan één zaak geven samengevoegde cellen problemen. Ik zou je aanraden deze optie gewoon te vergeten. Mits je je bestand goed opbouwt, kan je het net zo mooi maken zonder samengevoegde cellen.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan