Problemen met mails verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimow

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Hallo,

ik heb een probleem met outlook. Ik heb al gezocht op Google maar kon niet echt een antwoord vinden. Als ik een email wil verzenden wordt tijdens het verzenden de verbinding verbroken. Later wanneer de verbinding met de Microsoft Exchange server is hersteld, blijft de email in outbox staan en wordt niet verzonden. Nu moet ik dus iedere keer die mail kopiëren en plakken in een nieuwe mail. Dit gebeurt niet altijd maar wel vaak.

Ik gebruik een kabelverbinding en Outlook 2010, ik hoop dat iemand een oplossing voor me weet.

Zit er soms een grote bijlage bij bij die mailberichten die moeilijk/niet te verzenden zijn?

Het is verschillend.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik in de handtekening een paar plaatjes heb zitten.

Grote bijlagen (veel bytes dus) kunnen bij sommige internet providers leiden tot weigering van de mail. Zo zegt Ziggo op zijn web site: maximum e-mailbijlage is 5 MB via Webmail. Via andere mailprogramma`s zoals Outlook Express is dit 10MB. 10MB is snel bereikt met een of twee plaatjes.

Ja, dat wordt meegeteld. Maar dat moet toch wel een heftige handtekening zijn om aan die 10MB te komen :-)

Laatst bewerkt:
Komt er niet een boodschap te voorschijn als zo'n mailbericht wordt geweigerd?

Volgens mij kom ik niet vaak bij de 10MB. En nee je ziet alleen dat de verbinding is verbroken waar normaal staat "verbonden met microsoft exchange"

en als dan een paar keer opnieuw wordt geprobeerd, dan wordt zo'n mailbericht ineens wel verzonden? Als dat zo is zit het hem niet in de omvang van het mailbericht/de bijlage.

Dat klopt, het is namelijk best random.
Maar de tweede keer kan het ook zijn dat het niet verzonden wordt, maar vaak weer wel
Al blijft dat eerste mailtje dan in de outbox staan en kan die niet meer verzonden worden

Dat is een lastig probleem :-)
Is dat probleem altijd zo geweest, of heeft ie het een tijd goed gedaan en zijn op een bepaald moment de problemen ontstaan?
Als de problemen ineens zijn ontstaan, is er toen iets veranderd aan de PC? En kijk eens of er soms een herstelpunt in Windows is opgeslagen van voor dat moment en zo ja, zet Windows dan eens terug naar dat herstelpunt.

Het is al lang zo en er was niet iets veranderd aan de pc denk ik.

Als ik hier lees: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/outlook/thread/2786061a-0410-479c-b430-29f665932791 lijkt het alsof het een Outlook2010 probleem is. Er staan wat suggesties. wellicht dat die helpen.

je zou ook kunnen overwegen een ander mailpakket te gebruike, zoals bijv. Mozilla Thunderbird. Die gebruik ik nu al weer een tijdje (naast Outlook) en dat bevalt me wel goed. Een andere reden om een ander mailpakket te proberen is om te zien of het aan de provider ligt of aan Outlook.

Laatst bewerkt:
Dit is idd een bug in Outlook 2010.
Treedt soms op.
Ik heb dit opgelost door de cache mode uit te zetten.

Oke en je bent van het probleem af? Heeft het verder geen gevolgen om die mode uit te zetten? En waar vind ik die optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan