• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met maken van rekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

awgl61

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo
Ik ben niet erg bekend met excel nu heeft mijn schoonzus een klein bedrijfje en wil rekening via excel maken alles is nu gelukt maar een ding niet
Op tab blad 2 hebben wij een lijst gemaakt in 3 kolomen met artikel nummer, artikel naam en prijs
Nu is het onze bedoeling om op de rekening het artikel nummer in te tikken en dat dan automatisch in de volgende cel de artikel naam komt en in de cel daarnaast de prijs. Is dit mogelijk en weet iemand daar raad mee

Het is zeer zeker mogelijk.
zoek maar op trefwoord: verticaal zoeken of vlookup.

Dashel

Laatst bewerkt:
Doe dit met een VERT.ZOEKEN functie. Dit staat voor verticaal zoeken. Je vindt trouwens massa's voorbeelden daarvan op het forum, voor mocht je niet weten hoe je daar mee moet werken. Lukt het dan nog niet, geef je maar terug een seintje.

Wigi

hallo
Is misschien wel dom maar ik kom er niet uit ik zal hier bij het bestand doen waar het om gaat, Het is dus de bedoeling dat je op het eerste blad het artikel numer invult en dat dan automatische de omschrijving en bedag in de betreffende kolommen komen

Bijlagen

hoi
die had ik er uit gehaald ik krijg iederkeer een foutmelding vandaar

VERT.ZOEKEN heeft 4 argumenten die je binnen de haakjes moet zetten.

Argument 1:

welk nummer wil je opzoeken? Zet dan de cel waar het nummer staat dat je wil opzoeken.

Argument 2:

Waar staat de tabel? Duid die aan met de muis, je moet eerst nog op het andere tabblad klikken om daar te geraken. In de eerste kolom van die tabel wordt het nummer opgezocht.

Argument 3:

Uit de hoeveelste kolom wil je de gegevens ophalen?

Argument 4:

Je zoekt een exacte match, dus als laatste argument zet je WAAR. Of niets zetten, dat mag ook.

Voor de andere cellen is het allemaal analoog, formule kopiëren en je hebt het.

Zo hiermee moet het lukken :)

Wigi

Laatst bewerkt:
Argument 3 is het kolomnummer, niet een verwijzing naar de cellen.

Graag gedaan.

Neem wel geen hele kolommen voor de tabel, enkel wat je nodig hebt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan