Problemen met mediabibliotheek Windos Media Speler/tips voor betere mediaspeler??

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik ben begonnen met intensief rippen en branden van cd's (ja, ik nu ook:D).
En gebruik daarvoor nu Windows Mediaplayer (WME).
Voor branden gebruik ik echter vaak Ashampoo Burning Studio gratis software, omdat dit programma de mogelijkheid biedt evt. in elkaar overlopende nummers van een cd door een paar seconden stilte niet af te breken.
Die voorziening heeft WME m/i niet.

Bij het organiseren van de WME-mediabibliotheek stuit ik op de volgende problemen:

Door Ashampoo eerder én geripte én gebrande cd's worden door WME niet herkend als een afzonderlijk album: de nummers van een hoeveelheid cd's staan in een lange lijst onder elkaar onder de titel 'Artiest/Album onbekend'.
Omdat ik ze niet via WME geript heb, is er niet automatisch mediainformatie aan toegevoegd. De cd's heb ik al niet meer.
Dat kan ik dan proberen te herstellen door deze gegevens automatisch te laten toevoegen, en soms lukt dat ook, maar in veel gevallen blijft mij niets anders over dan elk nummer handmatig in te typen in een nieuw afzonderlijk album.
Dat is dus een monnikenwerk.
Ook kan bij controle door WME van de mediagegevens er ineens iets wat handmatig goed was hersteld weer veranderen in bijv. foute info of rangorde van nummers.
Omdat er met de door WME van internet gehaalde info iets mis blijkt te zijn.
Kortom, dit gaat niet goed!
De handleidingen gelezen van WME, topics gelezen in helpmij, gesurfd op internet naar antwoorden....maar nee...dit wordt een Werdegang.

Nu zit ik te denken aan een andere gratis mediaspeler die misschien beter functioneert als WME.
Heeft iemand tips?

Windows Media Player doet het prima als mediabibliotheek, maar evt. kun je uitwijken naar Apple's iTunes of MediaMonkey.

Waar zowel WMP als iTunes (en, naar ik aanneem, MediaMonkey ook) gebruik van maken zijn zgn. MP3tags (=toevoeging aan het mp3 bestand van enkele kenmerken over de muziek-inhoud, zoals titel van het nummer, album, volgnummer op de cd, artiest, jaar van uitgifte, etc.)

Programma dat ik gebruik om mp3tags toe te voegen is: mp3tag, maar er zijn er meer. Een van de mogelijkheden van mp3tag is om, o.b.v. de naamgeving van het mp3 bestand, de mp3tags te vullen.
Dus stel dat het mp3-bestand heet
01 Someday - Christopher Cross - Back Of My Mind.mp3
dan mp3tags laten schrijven (via Converteren -> Bestandsnaam - Tag) met het format:
%track% %title% - %artist% - %album%

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide, duidelijk overkomende antwoord!
Ik ga er verder mee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan