Problemen met mijn externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardSnijder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2016
Hallo allemaal,
nog niet zo heel lang geleden heb ik een (nieuwe) externe harde schijf gekocht, 1TB. Ik heb hem aangeschaft voor school, toen heb ik hem een keer in een van de computers van school geplugd en toen begon de harde schijf na een tijdje een raar geluid te maken: "TAK TAK TAK" alsof hij in ademnood zat, dus ik dacht, dat is foute boel. En nu probeer ik hem thuis in mijn eigen laptop te doen en vervolgens kan ik niet meer op mijn externe harde schijf komen. Hij laat tevens mijn verkenner vastlopen. Hij heeft er ook geen zin in om te formatteren.
Ik kreeg verscheidene foutmeldingen bij het proberen te openen van mijn externe harde schijf:
F:/ is niet toegankelijk:
Onjuiste Functie;
Onjuiste Parameter;
Er is een fout opgetreden in het I/O

Heeft er iemand tips voor mij?
Ik ben ten einde raad...
Groetjes
Richard Snijder

Welkom op Helpmij.nl
Allereerst je vraag verplaatst van geheugen naar sectie harde schijf.
Krijg je de zelfde foutmeldingen als je die in een andere pc inplugd? Zo nee, dan de smartstatus eens uitlezen met hdtune of chrytaldiscinfo

De beschreven symptonen i.c.m. het tikkende geluid wijst op een beschadigde lees- / svhrijfkop, danwel motor-lagering.
Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat deze schijf is overleden...

Hoi allemaal,
Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor de reacties, ik ga zeker weten terug naar de verkoper. Verder heb ik nog één vraag voor jullie, ben ik dan nu al mijn bestanden kwijt die erop stonden? Of kan ik daar op een of andere manier nog bij?

ik vrees dat je alles kwijt zult zijn indien hd overleden en geen backup.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan