Problemen met mijn harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Berichten
96
Hallo allemaal.

Vorige jaar een nieuwe hd gekocht en meteen al problemen. Elke keer begon het met het niet meer kunnen benaderen van bestanden omdat die beschadigd zouden zijn. En na een tijdje was dan de hele schijf niet meer te benaderen. Ik heb hem toen terug gestuurd en een nieuwe gekregen. Die heeft het lang goed gedaan, maar ook nu begint die schijf weer dezelfde problemen te vertonen.

Als ik nu mijn schijf probeer te benaderen dan krijg ik de melding : D:\ is niet toegankelijk Bestand of map is beschadig of onleesbaar
Ik had al bij andere topics gezien dat er progjes zijn om de dingen te redden van zo'n schijf, maar tot nu toe heb ik daarmee nog niet echt veel succes gehad. :(

Testdisk geeft de volgende melding : The harddisk <137/127 Gib> seems too small! <<250/232 GiB> Check the harddisk size: HD jumpers settings, BIOS detection...
Geprobeerd de bootsector terug te zetten, maar dat mocht ook niet baten. :(

Begin nu langzamerhand de moed te verliezen dat ik de toch wel belangrijke data op die schijf kan redden. :( Maar voordat ik hem ga formateren wilde ik graag weten of iemand nog tips heeft. Ik heb de volgende progjes al gebruikt. Testdisk, GetDataBack, PC Inspector file recovery.

En nog een andere vraag. Heeft iemand enig idee hoe het kan komen dat mijn schijf elke keer problemen vertoont. Als ik hem geformateerd heb dan gaat het een tijdje goed, maar aan een tijd geeft hij altijd weer problemen. Blijkbaar word om de een of andere reden de groottte van mijn schijf verandert. :(

Alvast bedankt voor jullie hulp
Corina
 
De controller kan ook die problemen veroorzaken, ook een slechte kabel kan dat, praten we hier over een PATA of SATA schijf, en van welke grootte?

En met TestDisk kun je al die dingen aanpassen, kijk eens op de site en zoek de gebruiksaanwijzing van dit progje, staat allemaal waar en wat je moet doen.
 
Ik weet niet of het een SATA of PATA schijf is. Hihihi nog nooit van dat soort dingen gehoord. :) Het gaat om een 250 gb harddisk die als 2e schijf in mijn systeem hangt.

Ik heb al van alles geprobeerd maar zonder succes. :( Maar zal nog eens gaan zoeken in de documentatie en hopelijk vind ik dan een oplossing.
 
Ik heb dat progje gedownload, maar kan nog steeds niet ontdekken om wat voor soort schijf het gaat...heb alleen ergens ATA zien staat.
 
paniekfreak zei:
Ik heb dat progje gedownload, maar kan nog steeds niet ontdekken om wat voor soort schijf het gaat...heb alleen ergens ATA zien staat.


Als dit bij opslag staat onder fysieke schijven en windows opslagmedia, dan klopt dat wel.
 
paniekfreak zei:
Ja daar staat het :)

En nu.:D

Indien je met TestDisk de MBR hebt teruggezet en de partities hebt gerepareerd, zul je denk ik geen problemen meer krijgen, het is vaak de herkening van grotere schijven dan 139gb in windows, het lba 48 bit probleem, en indien de mbr door TestDisk is hersteld, is vaak de herkenning beter.

Met SP2 van XP schijnt het beter te gaan, maar toch.
 
Ik heb wel de mbr terug kunnen zetten met testdisk, maar repareren lukt nog steeds niet. :(
 
Langzaam maar zeker heb ik het idee dat ik steeds dichter bij de oplossing kom. :)

Ik heb mijn pc net opnieuw geinstalleerd en had SP nog niet geinstalleerd. ;) Dus daar komt het probleem van de grootte van mijn schijf dus vandaan. Ga zo dus eerst SP installeren en kijk dan of testdisk dan wel wat met mijn schijf kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan