Problemen met mijn laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arie1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo,

Ik heb een laptop, merk: Acer Aspire 9920
Tot voor kort had ik helemaal geen problemen totdat ik hem opnieuw wou opstarten.
Hij deed alles perfect met het afsluiten (windows vista)
Alleen toen hij opnieuw wou gaan opstarten begonnen de lampjes wel te branden en de hardeschijven begonnen ook te draaien en het "zoek" lampje doet het ook wel 20 sec ongeveer, daarna stopt het "zoek" lampje.

Hierna gebeurd er helemaal niets meer.
Ook krijg ik geen beeld.

Kan iemand mij vertellen wat waarschijnlijk het probleem is?

Groet,

Arjan

Je komt ook niet toe aan het Veilige modus (F2 of F8) scherm?

Allereerst welkom op helpmij.nl ;)

Het klinkt alsof,

1. of de harde schijf is uit het bootmenu als boot device verwijderd (hoe dan ook)
2. De harde schijf is kapot.
3. De windows installatie is kapoets.

Optie 1: Check even in je bios bij first, second en thirth boot device of de HD er zoiezo wel instaat en of deze op 1 staat.

Optie 2: Check voor optie 2 even met DIT progje of je harde schijf kapot is (even branden op CD/DVD en dan via de CD drive de PC opstarten.

Optie 3: Doe eerst even optie 1 en 2 en ga daarna pas naar de installatie kijken.

Suc6 :thumb:

Ik heb veel berichten gelezen over laptops hier, Ook ik heb een aspire notebook en ook gigantisch veel problemen.

Allereerst allemaal bedankt voor de reacties, maar het goeie zit er nog niet bij eigenlijk:

Ik kom namelijk helemaal nergens aan toe, ik heb nog geen enkel beeld gezien sinds hij probeerde opnieuw op te starten.
Daarna heb ik geprobeerd om alleen net spanning of alleen de accu te proberen maar dit hielp ook niet.
de hd's hoor je wel lopen dus ik geloof niet dat daar iets mis mee is.
Kan het zijn dat de voeding misschien te weinig spanning leverd zodat hij niet meer wil opstarten??

Wat ik ook wel 'ns heb meegemaakt dat vergelijkbaar is met wat hier beschreven wordt, is dat de VGA chip defect was.
Dan hoor je alles, maar zie je dus niets. Nieuwe (was: HP) laptop (Acer) gekocht.
Binnen 't gezin nog 'n ander type Acer, ook prima functionerend.

Ledjes branden wel?

Acer functioneert prima, niemand maakt mij wijs aan de hand van 'n paar klagende consumenten dat het de nieuwe Packerd Hell status krijgt. ;)

Ja de ledjes branden wel, maar ik hoor de laptop niet opstarten,
het enige dat er gebeurd is dat ik de hardeschijven hoor draaien verder helemaal niets op de ledjes na dan, er komt ook geen piep toon ofzo, de bios red hij nog niet eens.

'k weet niet in hoeverre je zou kunnen stellen dat ondanks de ogenschijnlijke HD activiteit je toch 'n defecte schijf hebt. Anders vrees ik dat je bij het moederbord uit komt en dan is 't vrij snel einde verhaal :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan