Problemen met mijn nieuwe PC-build/Random crashes in games

Status
Niet open voor verdere reacties.
Microsoft Security Essentials zou een oorzaak kunnen zijn als je dat als virusscanner gebruikt..
Mogelijke oplossingen die aangedragen worden:
1) moederbord-drivers updaten
2) als Administrator inloggen en opdrachtprompt openen en het commando SFC SCANNOW ibtoetsen gevolgd door een [enter]. Kijk na de scan of er fouten zijn gevonden en zo ja, of deze zijn gerepareerd of niet.
3) schijfcontrole uitvoeren ( vanuit opdrachtprompt bijv. d.m.v. commando chkdsk /f gevolgd door [enter]
Herstart is wellicht nodig om de schijfcontrole te starten.

Even een note... heb 2 ssd's in Raid0 maakt dat wat uit om dat command uit te voeren?

Laatst bewerkt:
Getuige deze topic op de Intel Forums zijn hoge load-temp. de I7 4790K niet vreemd en komt het spontane herstarten zonder foutmeldingen ook bij andere gebruikers voor.
Ondanks de , naar mijn idee, vrij hoge cpu-temp. mag dat niet het probleem zijn, deze cpu begint past te throttlen bij ongeveer 90 graden en temp. van rond de 70 - 73 graden schijnen bij een full load / stress-test vrij normaal.
Toch zou ik mijn aandacht richten op de airflow van de behuizing om de cpu-temp. zoveel mogelijk omlaag te krijgen.

Heb je overigen een overclock ingesteld in de BIOS of draait alles op de standaard BIOS-instellingen met alleen de turbo-mode ingeschakeld..?

Ah kijk, heb zojuist gister een nieuwe CPU fan erop gezet. Nu is op het op '' Load '' 45 graden C. Dus het kan haast niet meer liggen aan mijn CPU.

Idd wat je zegt, ze zouden makkelijk tot een graad of 90 makkelijk uit kunnen houden.
Daarnaast heb ik de bekabeling netjes geordernd zodat de airflow in de kast beter doorkan.

Wat betreft over overclock heb ik NIKS ingesteld op de GPU zowel als de BIOS. Alles draait stock. RAM module's draaien XMP profile 1600mhz.

Ook geen turbo of iets anders.

RAID en sfc /scannow is geen probleem, het gaat om de systeemintegriteit.
chkdsk lijkt me vrij overbodig bij een RAID configuratie maar dat kon ik van hier uiteraard niet zien / weten.

Microsoft Security Essentials zou een oorzaak kunnen zijn als je dat als virusscanner gebruikt..
Mogelijke oplossingen die aangedragen worden:
1) moederbord-drivers updaten
2) als Administrator inloggen en opdrachtprompt openen en het commando SFC SCANNOW ibtoetsen gevolgd door een [enter]. Kijk na de scan of er fouten zijn gevonden en zo ja, of deze zijn gerepareerd of niet.
3) schijfcontrole uitvoeren ( vanuit opdrachtprompt bijv. d.m.v. commando chkdsk /f gevolgd door [enter]
Herstart is wellicht nodig om de schijfcontrole te starten.

Ja dat klopt, ik gebruik Securty Essentials. Heb de administrator en opdrachtprompt opgestart en als command ingevoerd. " SFC /scannow ''

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.

Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.''

Over Chkdsk /f moet ik nog andere schijf selecteren?

Ben erg benieuwd naar wat de foutmelding/freez veroorzaakt heeft ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan