problemen met mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkiepukkie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2005
Hallo ik heb misschien een rare vraag, ben in bezit van een compaq pc nu zit daar standaard op me hardeschijf een partitie met een kopie van windows xp home en me stuurprogramma,s op.Ik heb na het installeren van een nieuwe videokaart veel problemen door gekregen.Pc was compleet door de war .Is gerapareert door HP.Na terug ontvangst weer het zelfde heb toen geprobeerd om het via windows herteinstalleren in orde te krijgen toen had ik ineens last van beschadigde bestanden ook niet te herstellen(enkele dan).Nu kreeg ik de tip om via een cd een andere windows versie er op te zetten die partitie op d; moest er wel op blijven ivm stuurprogramma,s van andere apparaten aan boord. Kan dit idd of heb ik dan nog kans op problemen en krijg ik dan ook de bestanden die niet te herstellen waren er weer werkende op terug of blijven die mogelijk kapot . Een bestand is zelfs lijkt wel verdwenen. Ik hoop dat er iemand is die me iets meer kan vertellen.Wek werd me afgeraden om dat systeemrecovery van compaq niet meer te gebruiken omdat ik daardoor steeds problemen zou houden.

Zet de stuurprogramma's op een CD'tje.
Leen de Installatie-CD van iemand en installeer XP.
Nu kan je beide schijven formateren.
Installeer XP opnieuw op de lege HDD.
Dan ben je van al je problemen af :)

vraagje na aanleiding van reactie

je uitleg was wel zeer duidelijk hoor maar nou heb ik toch nog een vraagje. Ik kan dus eventueel herstelschijven aanmaken maar dan zet hij me pc dus hiermee ook weer terug in de fabrieksinstellingen(neem ik aan).Ik moest dus alleen de stuurprogramma,s van mijn apparatuur op een cd zetten nu zijn er 2 bestanden hiervan volgens een melding eerder onherstelbaar beschadigd die werken dus nu ook niet (geluid en me 9 in 1 kaartlezer) en hoe weet ik nu dat ik echt alleen me stuurprogramma,s op cd zet want in die d: partitite zou daar een kopie van staan maar ook een kopie van me huidige xp versie via herstelschijven kopiert ie die dus ook hoe voorkom ik nou dat hij die dus ook weer erop terug zet, want dat wil ik dan namelijk niet.De jongen die me gaat helpen volgt een opleiding als ict-er en die zei we halen eerst c: helemaal leeg dan die nieuwe windows er op via de cd niet meer van de d partitie en dan zou hij volgens mij ook alle benodigde stuurprogramma,s terug moeten gaan zetten en de pc staat dan ook niet meer ingesteld zoals het in de fabriek was, want daar heb je dus de problemen mee.

Re: vraagje na aanleiding van reactie

Ik snap het niet :(
Kan je je vraag duidelijk weergeven, en maak svp gebruik van punten en alinea's :D

reactie op je vraag voor duidelijkheid

nou oke hier een duidelijkere uitleg. Me harde schijf staat nu als nr 1 voor first boot device, straks moet dat me cd rom worden omdat, ik een andere versie wil gaan installeren van een cd. Zelf heb ik van de huidige geen cd maar daarvan staat een kopie op me harde schijf .Ik heb dus maar een harde schijf die is opgedeeld in C: en D: . Op die D: staat dus nu de kopie maar ik wil alleen de stuurprogramma,s voor bv me cd rom , geluidskaart er opnieuw op terug hebben omdat het bestand van me wave- mix apparaat blijkbaar onherstelbaar is beschadigd vraag ik me af als ik dus die nieuwe versie van windows installeer of die dan dus wel heel van die D: partitie kan worden gehaald? Of loop ik de kans dat hij daar ook niet meer in voorkomt. Er werd me door de persoon die me straks met alles gaat helpen gezegd we proberen het eerst door alleen je C: partitie te formateren want, dan zou hij alle stuurprogramma,s terug moeten zetten exclusief je oude windows want, die komt er nieuw op te staan via cd van hem. Er zit wel een automatische systeemrecovery van compaq op zoals ik al zei maar omdat,die alles terug zet in de fabrieksinstellingen gaat het fout me nieuwe videokaart(is compatible met windows XP) ATI RADEON 9550 SE.

Installeer XP maar opnieuw, en brand de stuurprogramma's op een CD'tje.
De stuurprogramma's die beschadigd zijn zoek ik voor je op op internet. Okey?
Als je echt over de stuurprogramma's inzit dan kopieër je de map Driver Cache in Windows ook naar je CD'tje.
Deze plaats je dan weer terug als je XP opnieuw geïnstalleerd hebt.

ff reactie terug nog

kijk nogmaals compaq gebeld , en toen werd me alles duidelijk .Ik blijk dus een OEM versie op me pc te hebben van windows(is dus een aangepaste) . Daarom dus mijn problemen hij herkent alleen de in de kast aanwezige apparaten en die ik toevoeg dus niet! Ik ga dus idd maar een andere versie van windows erop zetten volgende week want zo blijf ik die problemen behouden als ik er iets nieuws opzet. De stuurprogramma,s van mijn apparaten hoefde ik me geen zorgen over te maken zei de gene die me straks gaat helpen want op de volledige versie van die windows staan heel veel van die stuurprogramma,s erop. En die zal ze automatisch gaan zoeken. Hij zegt en anders zoek ik die wel voor je op het komt allemaal dik in orde. Ik laat wel weten als me pc het weer goed doet. In ieder geval nu alvast bedankt voor je hulp.

Dat is niet juist hoor. Windows ondersteunt maar een klein gedeeltje van alle apparaten. Dus als je bv. een nieuwe geluidskaart erin hebt zitten, heeft Windows hier het stuurprogramma niet van.
Maar ik hoor 't nog wel ;)

Geplaatst door Freakiej
Dat is niet juist hoor. Windows ondersteunt maar een klein gedeeltje van alle apparaten. Dus als je bv. een nieuwe geluidskaart erin hebt zitten, heeft Windows hier het stuurprogramma niet van.
Maar ik hoor 't nog wel ;)

Maar dar krijg je dan wel weer een driver cd bij,
Misschien niet de meest up to date versie maar zolang je maar internet hebt kun je bij de fabrikant van het apparaat wel weer drivers downloaden

Dus zorg iig dat je zeker weet dat je je netwerk aan de praat krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan