problemen met mijn router en delen van internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolandoetgrunn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2005
Hallo, Enige tijd geleden heb ik een vraag geplaatst of iemand mij kon helpen met mijn probleem. Ik heb gemerkt dat ik hierbij te weinig info heb gegeven. Daarom zal ik nu precies vertellen wat ik gedaan heb. Misschien ziet er iemand vervolgens wat ik verkeerd of niet gedaan heb. Alvast bedankt voor de moeite.
De bedoeling is dat mijn buurm,an gebruik maakt van mijn internetverbinding middels een draadloze netwerkkaart. Hiertoe heb ik een Sitecom wireless broadband router 100g+ gekocht alsmede een bijpassende draadloze netwerkkaart. Vervolgens heb ik de router achter het modem geinstalleerd en via een draad met mijn eigen PC verbonden. Nadat ik een en ander geconfigureerd had had ik met mijn eigen computer inderdaad verbinding met het internet. Tot zover ging alles voorspoedig. Toen wou ik de PC van de buurman op het internet aansluiten. Ik heb eerst de netwerkkaart ingebouwd en geinstalleerd. Daarna moest ik volgens mij de PC van de buurman configureren met mijn router. Ik weet niet zeker of dit wel helemaal goed is gegaan maar ik heb de instructies uit de gebruiksaanwijzing zo goed mogelijk opgevolgd. Nu moet alleen de netwerkkaart nog geconfigureerd worden. Dit heb ik gedaan door in alle programma`s te dubbelklikken op Wireless Sitecom Utility. Dan heb ik gekozen voor profile settings en gekozen voor nieuw. Dan moet ik een profielnaam invullen; ik koos voor sitecom. daarna moest ik een netwerknaam invullen en wedrom koos ik sitecom. als netwerktype koos ik peer to peer en de overdrachtsnelheid zette ik op automatic. Dan moet ik een kanaal invullen. Wat moet ik hier invullen want behalve dat ik overal hetzelfde kanaal moet invullen zou ik niet weten welk. De encryption heb ik op disable gezet en de IP setting op enable. Vervolgens de DHCP status op disable. Dan moet ik een IP adres invullen. Ik heb gekeken wat het IP adres van mijzelf was en toen die van de buurman hetzelfde nummer plus 1 gegeven. Het subnetmask is hetzelfde als dat van mij. en de rest hoefde ik niet in te vullen. Volgens de gebruiksaanwijzing hoef ik vervolgens alleen de profielnaam te selecteren en op connect te drukken.. Helaas krijg ik nog steeds geen verbinding met het internet. Wel kan ik op de pc van de buurman zien dat hij een signaal van mijn router ontvangt. Wat doe ik fout of laat ik na? Langzamerhand worden mijn buurman en ik wanhopig. Diegene die mij kan helpen ons probleem op te lossen stel ik een leuke attentie in het vooruitzicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan