Problemen met Modem/Wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

milove92

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo! Misschien word dit een lastig verhaal, misschien ook niet! Here's the story..

Sinds een jaar of 2 hebben wij een nieuw modem ontvangen bij Ziggo omdat de vorige verouderd was. Met het oude modem hadden wij al internet problemen dus wij hoopte dat het met t nieuwe modem beter zou zijn.
Met dit nieuwe modem ging het een hele tijd goed. Het enige probleem was het bereik ervan. Mijn broer kwam op het briljante idee (geen idee of t echt briljant was maargoed) om een router er aan aan te sluite. Die router staat nu op zolder en is met het modem beneden verbonden. We hadden vanaf dat moment 3 wifikanalen hier in huis. Wifi vanuit het modem, en 2 vanuit de router ('Normal internet quality' en 'High Internet quality') Wat mijn broer hier verder bij ingesteld heeft is voor iedereen in huis een raadsel. Maar goed, dit heeft een hele tijd redelijk goed gewerkt. Het enige probleem dat we hadden was dat internet bij iemand uitviel zodra de ander extreem veel internet ging gebruiken, bijvoorbeeld bij downloaden of online gamen. (waar we vóór deze router al problemen mee hadden)

Nou is gisterenavond het complete internet ineens uitgevallen. Ik heb het model eerst aan en uit gezet en omdat dit geen resultaat bracht heb ik het resetknopje met een verbogen paperclip 10 sec ingedrukt. Ik heb nu via de kabel internet, maar wifi werkt niet. Het is me ondertussen gelukt om via het ip-adres in te loggen op het modem, maar nu loop ik vast. Ik heb geen idee wat alles is en wat de beste instellingen zijn. Ik heb gezocht op het internet, maar niemand heeft een router er op aangesloten dus ik weet ook niet hoe ik dit moet instellen. Ik kan mijn broer dit wel weer laten doen. maar aangezien hij het zo instelt dat het voor hemzelf alleen het beste uitkomt (gok ik maar zo), wil ik liever zelf even ontdekken hoe het nou in elkaar steekt en de instellingen voor iedereen hier in huis optimaal maken.

We hebben een Webbe EVW3200 Modem met ingebouwde wifi van Ziggo.
Ik had van een kennis iets meegekregen dat je kunt kijken op welk 'kanaal' je buren zitten en dat je dan het rustigste kanaal in kan stellen? Dit zou ik sowieso graag willen aanpassen. Daarnaast weet ik niet of die router nou een goed idee is geweest, maar het extra bereik is alsnog erg fijn. Weet iemand misschien hoe je dit optimaal kunt laten werken? En wat ik hiervoor moet instellen?
Momenteel staat alles op de standaard wifi instellingen, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken dat het ook werkt.
We zitten met 3 mensen in huis met in totaal 3 laptops, 2 mobiele telefoons en 2 tablets, die allemaal ook graag gebruik willen maken van wifi. Daarnaast hebben we wel 1 internetkabel. maar deze staat (normaal gesproken) aangesloten op de tv.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. We hebben altijd al zo'n gezeik gehad met het internet. Ik, en dan mag ik waarschijnlijk ook voor mijn moeder spreken, zouden graag normaal willen internetten haha!

Alvast hartelijk bedankt! Groetjes, Milou

Je gebruikt een router achter een router, dus ik hoop dat je broer de router op zolder heeft ingesteld als een switch. Ik vermoed echter van niet gezien de uitvallende verbindingen die je al eerder had.

Door het resetten van de Ubee modemrouter ben je alle instellingen kwijtgeraakt en zal je alles weer opnieuw moeten instellen, inclusief dat de modemrouter wel de hoogste WiFi-snelheid gebruikt (staat standaard niet zo). Het instellen van de modemrouter moet in ieder geval niet al te moeilijk zijn.

Als ik jou was zou ik eens vragen hoe je broer de router op zolder heeft ingesteld ;)

Ik heb nu de wifi in ieder geval aan de praat gekregen. Het Modem-wifi doet het nu, die van de 2e router (normal internet quality) ook en de 3e is verdwenen (denk ik).
Voor nu werken beide wifi's in ieder geval nog prima. Hoe zou ik de 2e router als een switch in moeten stellen? Of heb ik daar weer de gegevens van de router voor nodig?

Haha K1pje, ik heb net trouwens bij een vraag van iemand anders ook jouw advies zitten checken en vergelijken bij mij en dat heeft in ieder geval ook al geholpen!

Laatst bewerkt:
De tweede router als switch instellen vergt wel wat handelingen (en enige kennis). Je kunt vrij simpel kijken of dat de router boven als switch ingesteld is of niet: is de WAN-poort in gebruik? Zo ja, dan is de DHCP-server nog ingeschakeld (als hij als switch ingesteld is dan doet de WAN-poort het niet).

Ik zie op de 2e router het lampje bij WAN branden. Dus deze is niet als switch ingesteld. Heb je een handleiding hoe ik dit als een switch kan instellen?

De zogenaamde powerline adapters kunnen in dit soort gevallen ook een mooie oplossing zijn.
Heb je geen gezeur met een 2e router/switch.
DEZE bijvoorbeeld
of DEZE bijvoorbeeld.
Heb je in ieder geen kennis van ingewikkelde instellingen voor nodig.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik kan er niet uithalen wat voor router het is. Kan ook nergens een boekje of doosje vinden of wat dan ook. Ik heb wel met een internetkabel n verbinding met de router weten te maken, maar heb gebruikersnaam en wachtwoord nodig, en die heb ik dus niet. Word dus toch wachten op broertjelief. Bedankt alvast voor alle hulp! Ben een heel stuk verder gekomen! Ik laat later vandaag of morgen nog weten of alles gelukt is!

Probeer eens inlog: admin en wachtwoord leeg.
Of inlog: admin, ww: admin.
Of inlog: leeg, ww: admin.

Anders staat er vast op de onderkant wel een typenr. of zoiets.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan