Problemen met multiboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
835
Hallo iedereen,

Ik heb een paar dagen geleden geprobeert een multiboot systeem te maken, met xp/7 configuratie.

Verdeling harde schijven:
Schijf 0:
Door systeem gereserveerde ruime: 100 MB
C: win7: 73,14 GB
E: Data: 75,81BG

Schijf 1:
H: Windows xp: 127,99 GB
I: Storage: 58,32 GB

Schijf 2: (extern)
F: Rens HDD: 931,51 BG

Schijfletters overgenomen vanuit windows 7


Het installeren is allemaal gelukt, alleen ik kreeg in het begin geen windows boot manager te zien.

In het begin starte hij automatisch windows xp op, zonder boot manager. Toen heb ik de harde schijf waar xp op stond los gekoppelt, en starte hij windows 7 alleen maar op. Daarna weer harde schijf terug gekoppelt, en starte hij weer alleen windows 7 op, zonder boot manager. Daarna in windows 7 met easyBCD boot manager geconfigureerd, dat ziet er nu zo uit:

Code:
There are a total of 2 entries listed in the Vista Bootloader.
Bootloader Timeout: 30 seconds.
Default OS: Microsoft Windows 7 Ultimate

Entry #1

Name:  Microsoft Windows 7 Ultimate
BCD ID:  {current}
Drive:  C:\
Bootloader Path:  \Windows\system32\winload.exe
Windows Directory:  \Windows

Entry #2

Name:  Microsoft Windows XP Professional
BCD ID:  {5289c25e-524c-11df-81be-ddacf0e2e370}
Drive:  H:\
Bootloader Path:  \NTLDR

En als ik nu mijn computer start, krijg ik ook mooi boot manager te zien, waar ik kan kiezen tussen win7 en winxp, maar als ik windows xp kies, dan krijg ik de fout:

File: \ntldr
Status: 0xc000000f

Daarna starte ik weer opnieuw op, en nu als ik windows xp kies, dan start hij de computer gewoon helemaal opnieuw op. En als ik dan de windows 7 schijf loskoppel, dan start hij xp probleemloos op, dus ntldr is niet missend...

Kan iemand mij helpen om mijn boot manager op orde te krijgen?

Alvast heel erg bedankt!

MVG

Rens
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog eens lopen klooien, en ik kwam erachter dat ik met easyBCD mijn boot enzo helemaal niet meer kan veranderen, als ik de computer opnieuw opstart nadat ik het heb veranderd, dan zie het er bji easyBCD weer precies hetzelfde uit voordat ik het aanpaste.

Ik wil het ding aanpassen omdat ik denk dat de driveletter van xp :C\ moet zijn, en die staat nu op :\H

Iemand enig idee hoe dat komt?

Alvast bedankt

Rens12
 
Laatst bewerkt:
Ik heb windows xp eraf gegooit en ben verder gegaan met win7

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan