problemen met nec ad-7170 A

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Berichten
179
Wat een grafding is dit, in me bios geeft ie aan, optiac dvd rw.
In me windows staat er dvd ram drive en bij eigenschappen geeft ie gewoon cd speler aan en boven op dat leest ie niks, geen cd's geen dvd's helemaal niks, hij doet niks en ja hij krijgt wel stroom anders zouden me bios en windows helemaal niks zien.
Kan ook geen firmware vinden ofzo.

:S nog meer mensen met dit probleem of die kunnen helpen

:thumb:
 
een jaartje of drie oud denk ik zo??

probeer dit eens:
2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.


bron, fred's corner.
 
Als het ding toch niet doet wat het hoort te doen, (alle schepen zijn achter je verbrand), probeer dan eens een 'niet-officiele' firmware upgrade hier

Liggy staat bekend als een goede firmware schrijver, dus je maakt een kans. Lees alles wel eerst goed en zo.. je wilt er geen fouten mee maken, nietwaar?

Natuurlijk voor eigen risico, zonder acceptatie mijnerzijds van aansprakelijkheid, bezoeken aan mijn huis van incassobureau 'het wapperende handje' etc.. ;)

Het is trouwens Optiarc als naam van de firma, niet optiac.

Succes, en laat ons weten wat ervan gekomen is.

Tijs
 
optiac, optiarc, opti*****zooi maakt me niet, niks werkt, dit is de laatste x dat ik een nec heb gehaald, heb nu een asus dvd rw, werkte gelijk perfect, heerlijk :D
 
helaas moet ik dit beamen.
heb dezelfde drive aangeschaft, serieus niets mee te beginnen.
alleen de oude serie platinum dvd+r herkent hij.
Verder 5 verschillende merken geprobeert waaronder mmore, nashuatec, platinum dvd-r printables,...geen enkele wordt herkend.

gezocht voor een firmwareupgrade, alleen de standaard firmware gevonden en een regiovrije.
Binflash gezocht, blijkt dat zelfs de laatste versie deze brander niet ondersteunt.....typisch gevalletje van even wachten tot hij bugvrij is en tot er wat meer ondersteuning komt.

3 drives uit de NEC ND serie thuis draaien zonder problemen, NEC en Sony hebben de AD serie samen opgestart onder de naam Optiarc.....valse start in mijn ogen.
 
zip bestand van onderstaande link downloaden.

pc herstarten in safe mode door op F8 te drukken tijdens het booten.

Run de tool uit de aangemaakte folder, vergeet niet eerst je firmware te dumpen (backup)

Flashen en klaar ben je, heb het zelf getest en alles werkt nu perfect.

http://liggydee.cdfreaks.com/download/7170/1o2_rpc1.zip
 
Laatst bewerkt:
vandaag 18-12-2006 gekocht, 1e DVD gebrand met deze nec 7170A op 16speed.
DVD was van Platinum 16speed.

Op een Dual Core 3.0 PC met 1gb memory

GEEN PROBLEEM, ALLES WERKT PERFECT.

dit is mijn 3e NEC vorige waren 2x ND serie nu deze en ben op het eerste gezicht zeer tevreden.

Groet Buzzsaw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan