Problemen met Netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Hallo (zwaai)

Ik heb me pc altijd draadloos gehad op mijn kamer. Maar nu heb staat pc voortaan onder dus ik plug maar dat lankabel erin.
Maar ik krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb al netwerk wizard gedaan maar die mislukt iederen keer.
De instellingen staan nu op:
Deze computer maakt via een andere computer in mijn netwerk verbinding met het internet.
Maar ik wil dit:
Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het internet.

als ik dit wil instellen mislukt het iedere keer :-@
en draadloos werk ook al niet meer. Geeft de zelfde fout aan.

Wat moet ik nu doen ?

is je lan aansluiting wel geinstalleerd?

ik bedoel heb je een losse netwerkkaart met lan. en is die wel geinstaleerd. voor de rest is de draadloze verbinding wel uit gezet.

en wat voor router of modem heb je. moet je daar niet instellen om de lan poorten te gebruiken.

is je lan aansluiting wel geinstalleerd?

ik bedoel heb je een losse netwerkkaart met lan. en is die wel geinstaleerd. voor de rest is de draadloze verbinding wel uit gezet.

en wat voor router of modem heb je. moet je daar niet instellen om de lan poorten te gebruiken.

Alles heb ik geinstalleerd.

ik heb de lan op het moederebord.En draadloze verbinding heb
uitgeschakeld.

sweex adslannex-a

Je melding betekent dat je zou hebben ingesteld via een andere computer internet op te gaan, ipv. via een router.

Corrigeer dit als volgt:

Start -> Uitvoeren -> Netsetup.cpl

en kies de configuratie die wél overeenkomt: Kies Overige -> Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het Internet. Ik heb nog geen netwerk. -> [enkele standaardpagina's over je computernaam etc.] -> Bestands- en printerdeling uitschakelen -> Volgende -> Voltooien.

Succes,

Tijs.

Je melding betekent dat je zou hebben ingesteld via een andere computer internet op te gaan, ipv. via een router.

Corrigeer dit als volgt:

Start -> Uitvoeren -> Netsetup.cpl

en kies de configuratie die wél overeenkomt: Kies Overige -> Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het Internet. Ik heb nog geen netwerk. -> [enkele standaardpagina's over je computernaam etc.] -> Bestands- en printerdeling uitschakelen -> Volgende -> Voltooien.

Succes,

Tijs.

Werkt ook niet :'(

Iemand een andere oplossing?

Ok, even een paar standaardstappen:
1. Controleer of je netwerkkaart wel een ip-adres krijgt toegewezen van de router:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
2. Maak verbinding met de router. Doe dat door
http://[B][het_ip-adres_vanjestandaardgatewayuitdevorigeinstructie][/B]
3. Kijk na in de router (via de opgebouwde verbinding van 2.), bij Wan status of Status of die wel een ip-adres van je provider heeft toegewezen gekregen op de 'buitenkant' (dus de Wan-kant: De kant naar de modem).

Geef ons de resultaten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, even een paar standaardstappen:
1. Controleer of je netwerkkaart wel een ip-adres krijgt toegewezen van de router:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
2. Maak verbinding met de router. Doe dat door
http://[B][het_ip-adres_vanjestandaardgatewayuitdevorigeinstructie][/B]
3. Kijk na in de router (via de opgebouwde verbinding van 2.), bij Wan status of Status of die wel een ip-adres van je provider heeft toegewezen gekregen op de 'buitenkant' (dus de Wan-kant: De kant naar de modem).

Geef ons de resultaten.

Tijs.

Probleem is al opgelost ik heb de stuurprogramma's op nieuw geinstalleert. Daar na netwerk opnieuw ingestel alles werkt weer :D

Fijn dat mijn hulp je minstens een beetje geholpen heeft! :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan