Problemen met Netwerkadapter...

Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
167
Hallo iedereen,

Al vrij lang heb ik problemen met een netwerkadapter (Linksys AE2500) op de computer (Windows 7). Momenteel heb ik een ingebouwde PCI-e netwerkkaart en die wil ik graag vervangen door een USB netwerkadapter.

Echter geeft me dat veel problemen. Normaalgesproken plug je de usbadapter in en zoekt de computer automatisch al naar updates voor de adapter, installeert het stuurprogramma en dan werkt deze meteen. Dit gaat echter niet zo bij mij...

Eerst zoekt hij naar updates via Windows Update, dan zoekt hij naar voorgeinstalleerde stuurprogramma’s. Daar vindt de pc echter niets en er komt dan een foutmelding dat het stuurprogramma voor de adapter niet is geinstalleerd (code 26). Ook geeft hij weleens code 10, dat het apparaat niet start.. Dit probleem had ik ook al met een andere netwerkadapter (Netgear WNDA4100), dus ik heb het vermoeden dat er wat fout zit in mijn computer.

Ik ben geen leek op het gebied van computers, dus ik heb het nodige al gedaan om het op te lossen.
Verschillende usbpoorten, talloze keren het apparaat verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de stuurprogramma’s van de officiele site gehaald en die proberen te installeren, wat gekloot in het register, maar dat loste ook niets op.. Ook de computer bedraad op het internet aangesloten, met de ingebouwde PCI-e adapter helemaal verwijderd uit het systeem. De automatische stuurprogramma installatie uitgezet en het zelf geprobeerd. Maar niets schijnt te helpen. ..

Als ik de adapter in een andere computer plug, wordt de adapter meteen herkend en kan ik direct verbinding maken met het internet. Dit gold ook voor de andere netwerkadapter.
Je zou dan denken dat m’n moederbord kapot is, maar die heb ik juist pas geleden vervangen door een nieuwe (tweedehands gekocht, maar helemaal nieuw in doos). En daarnaast heb ik geen enkele problemen met andere USB-apparaten. Harde schijven, usb-sticks, muizen, alles werkt prima. Wel is het zo dat er aan de voorkant van de kast eerst ook 2 USB-ingangen zaten, op een blokje met o.a. microfoon- en luidsprekeruitgangen. Dat blokje werkt helemaal niet meer.

Tóch is er één manier waarop die soms werkt. Let op, dit is ontzettend raar naar mijn mening...
Als ik mijn HTC telefoon aan de kabel aan de computer leg, dan werkt de netwerkadapter soms opeens wel zonder problemen... :S
Er komt dan geen pop-upschermpje dat er wat wordt geinstalleerd, nee ik kon gewoon direct uit twee soorten verbindingen kiezen op mijn computer, zoals het dus hoort (omdat ik ook nog een PCI-e kaart heb).
Ontzettend raar naar mijn mening! Als ik dan mijn telefoon van het snoer af haal, stopt de adapter er ook direct weer mee...

Oh, mijn systeem specificaties zijn: Windows 7 64bits, Intel Core i5 750 2,67 Ghz processor, Gigabyte ga-p55-ud3 moederbord, 4GB geheugen en ATI HD5750 videokaart
Laat gerust even weten als je wat meer info nodig heb, heb telkens screenshots gemaakt als de adapter wel en niet werkt.

Ik ben echt al dagen aan het Googlen, en van alles aan het proberen, maar dit lukt me gewoon niet. Hoop dat er hier iemand mee leest die het antwoord weet.
 
Laatst bewerkt:
lijkt wat op dat je pc draadloos verbinding via je telefoon wilt maken ...
Kun je die verbinding niet uitzetten?
 
Bedankt voor jullie antwoorden!
download slimdrivers is gratis en update gelijk alles
Heb ik geprobeerd. Het programma ziet de adapter helaas niet. Waarschijnlijk de computer de adapter in apparaatbeheer al als niet werkend aangeeft.
lijkt wat op dat je pc draadloos verbinding via je telefoon wilt maken ...
Kun je die verbinding niet uitzetten?
Ik snap wat je bedoel, maar die optie stond al uit op mijn telefoon.
Hieronder heb ik even een screenshot gemaakt, voor als de adapter wel werkt.
De computer herkent de adapter dan gewoon als een tweede optie om met het internet te verbinden.


Uploaded with ImageShack.us
Er
 
Laatst bewerkt:
Even een update van mijn kant.

Ik heb toch maar eieren voor mijn geld gekozen en een nieuwe interne netwerkkaart aangeschaft.
Met deze nieuwe kaart heeft de computer ook achterin de kast goed bereik. Het probleem is dus niet opgelost, wel omzeild :)

Deze post zet ik dus op opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan