Problemen met NFS Mostwanted (Beeldschermstuur programma)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceBuiten

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hallo allemaal, ik heb een probleem waar ik graag vanaf wil!

Ik heb veel spellen, dus daarom besloot ik een laptop te kopen.

Ik heb een acer Aspire 9410z gekocht, en ik dacht dat ik daarmee wel al die spellen mee kon spelen. Maar telkens als ik bijv. Most Wanted wil spelen dan valt ie uit als ik wil racen. Er komt dan in beeld te staan of ik het programma wil sluiten of dat ik een oplossing online wil zoeken! Maar het ligt niet aan mijn spel, want op een xp computer doet ie het wel gewoon (Heb Vista namelijk) Ook komt er een balkje in beeld dat mijn beeldscherm stuur programma het niet meer deed en is hersteld (igfx). Dit komt elke keer weer! Ik heb het zelfde probleem met GTA San Andreas!

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Ik zet de specificaties hieronder wel even neer kunnen jullie misschien kijken wat mijn probleem is ;)

Speceficaties:

Videokaart: Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
WerkGeheugen: 2GB
Processor: 1.73 GHz, 533 MHz FSB

Ik hoopdat jullie er wat me kunnen als ik mijn driver moet uploaden zou ik niet weten waar ik dat zou moeten doen :confused:

Alvast bedankt, maurice.bt

Je hebt een laptop gekocht omdat je veel spellen hebt? klinkt niet logische, want als een laptop ergens niet geschikt voor is dan is het wel voor gamen!

Maar oke, als ik zo de naam van je videokaart zie lijkt het mij een onboard videokaart waar je ook niet zoveel mee kan.

Waar heb je opgelet bij het kopen van deze laptop?

Je hebt een laptop gekocht omdat je veel spellen hebt? klinkt niet logische, want als een laptop ergens niet geschikt voor is dan is het wel voor gamen!

Maar oke, als ik zo de naam van je videokaart zie lijkt het mij een onboard videokaart waar je ook niet zoveel mee kan.

Waar heb je opgelet bij het kopen van deze laptop?

Ik heb de laptop natuurlijk ook voor school en voor mijn licht en geluids bedrijf, maar ik game er ook op. Ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen want ik game wel graag :P

Dus met mijn video kaart kan ik niet zoveel??

Kan ik hem nergens uploaden ofzo?

Er komt namelijk ook een melding dat het beeldscherm stuurprogramma igfx niet meer werkt :S

Laatst bewerkt:
Uhhm..

Ok, kan iemand misschien dan uitleggen waar ik alles moet vinden? Ik vind die acer site zo slecht gemaakt en onoverzichtelijk:)

Ok, maar hoe verwijder ik ee oude? Sorry:P

Sorry dat ik dit allemaal vraag maar waar moet ik mijn oude driver verwijderen? Ik heb dit nog nooit gedaan sorry :o

Volgens de Acer site heeft jouw laptop een Nvidia Geforce Go 7300 als videokaart.
Dat kan je controleren via apparaatbeheer ( rechterklik op Deze computer > eigenschappen > tabblad Hardware)
Wat staat daar onder Beeldschermadapters?
En staan als je daar op dubbleklikt nog kruisen/vraag/uitroeptekens?

Vervangen van Nvidia is vrij simpel: via conf scherm > sofware de Nvidiadrivers verwijderen
Je nieuwe driver uitpakken in een nieuwe map op bv je bureaublad en dan is meestal dubbelklikken op de .exe of setup.exe al genoeg.
Als dit niet lukt dan via apparaatbeheer naar Stuurprogramma bijwerken en dan aangeven dat je zelf wil kiezen (dus niet door Windows laten doen) door te bladeren naar je nieuwe map

Er staat dat ik een Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family Kaart erin heb..

:D
Volgens de Acer site heeft jouw laptop een Nvidia Geforce Go 7300 als videokaart.
Dat kan je controleren via apparaatbeheer ( rechterklik op Deze computer > eigenschappen > tabblad Hardware)
Wat staat daar onder Beeldschermadapters?
En staan als je daar op dubbleklikt nog kruisen/vraag/uitroeptekens?

Vervangen van Nvidia is vrij simpel: via conf scherm > sofware de Nvidiadrivers verwijderen
Je nieuwe driver uitpakken in een nieuwe map op bv je bureaublad en dan is meestal dubbelklikken op de .exe of setup.exe al genoeg.
Als dit niet lukt dan via apparaatbeheer naar Stuurprogramma bijwerken en dan aangeven dat je zelf wil kiezen (dus niet door Windows laten doen) door te bladeren naar je nieuwe map

Ok, nou ik heb er wel een Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Kaart in zitten. Maar ik vind het nogal moeilijk om deze update te vinden. Trouwens wel erg bedankt dat jullie mij willen helpen. Zou u nog een goeie site weten waar ik het kan downloaden? Alvast bedankt. PS: Ook in boekjes enzo staat ook dat ik een Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
Kaart erin heb:) Alvast bedankt, maurice.bt :D

Vreemd, dit staat toch echt bij de Acer Aspire 9410z:

Windows Vista® Home Premium, Intel® Pentium™ Dual-Core processor T2080 (1.73GHz), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 120GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® Go 7300 128MB/400MB TC, S/PDIF, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam

Bron: http://www.acer.nl/acereuro/page4.d...=-1&ctx4=Nederland&crc=3384383277#inu57_43182

Als dit niet klopt, heb je dan mss een ander model? (voordat je de verkeerde driver installeert....)

Hoe dan ook, hier kun je een Intel driver vinden, even je OS invullen:

http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=2301

Vreemd, dit staat toch echt bij de Acer Aspire 9410z:

Windows Vista® Home Premium, Intel® Pentium™ Dual-Core processor T2080 (1.73GHz), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 120GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11b/g, NVIDIA® GeForce® Go 7300 128MB/400MB TC, S/PDIF, no IEEE-1394, no S-video, no FIR, 5-in-1 card reader, 0.3MP Orbicam

Bron: http://www.acer.nl/acereuro/page4.d...=-1&ctx4=Nederland&crc=3384383277#inu57_43182

Als dit niet klopt, heb je dan mss een ander model? (voordat je de verkeerde driver installeert....)

Hoe dan ook, hier kun je een Intel driver vinden, even je OS invullen:

http://downloadcenter.intel.com/Product_Filter.aspx?ProductID=2301

Ok, maar in het boekje staat bij beeldscherm en graphics inderdaad geforce 7300 go :S Maar als ikzo kijk bij computer dan staat die andere kaart er :S Rare wereld....

Het enige wat ik dan kan bedenken is dat de Nvidia in de BIOS niet op ingeschakeld staat en dat je nu werkt met je 'onboard' Intel chip. Kun je dat (laten) controleren?
Met die Intel chip kan je prima internetten en een kaartspelletje doen, maar echt gamen zal beslist niet gaan, dus die Nvidia moet aan de praat gebracht worden

Het enige wat ik dan kan bedenken is dat de Nvidia in de BIOS niet op ingeschakeld staat en dat je nu werkt met je 'onboard' Intel chip. Kun je dat (laten) controleren?
Met die Intel chip kan je prima internetten en een kaartspelletje doen, maar echt gamen zal beslist niet gaan, dus die Nvidia moet aan de praat gebracht worden

Jah, dat is wel logisch, maar ik weet niet eens wat de BIOS is en hoe ik dat zou moeten inschakelen.... Wel bedankt. Zou u het misschien wel weten?

Alvast bedankt, Toppie!:thumb:

Er zijn veel verschillende BIOS-types, dus dat durf ik zo op afstand echt niet te doen.

Laptop is toch (vrij) nieuw?
Even terug naar de winkel met de vraag waar de beloofde Nvidia-kaart verstopt zit?

Een nieuwe laptop waarbij een belangrijk onderdeel niet werkt ..... dat valt onder de garantie, dus zou ik er verder maar niet aan rommelen

PS OF eerst even de helpdesk van Acer bellen natuurlijk

Laatst bewerkt:
Er zijn veel verschillende BIOS-types, dus dat durf ik zo op afstand echt niet te doen.

Laptop is toch (vrij) nieuw?
Even terug naar de winkel met de vraag waar de beloofde Nvidia-kaart verstopt zit?

Een nieuwe laptop waarbij een belangrijk onderdeel niet werkt ..... dat valt onder de garantie, dus zou ik er verder maar niet aan rommelen

Ok moet ik terug naar de winkel of ff bij acer aanbellen?

Alvast bedankt

Jah deze laptop is ongeveer 3,5 maand oud

Acer Helpdesk (voor technische vragen en aanmelding/status reparaties)
particulieren & resellers : 0900-2020767 (0,10 Euro/minuut)
Fax : 073 - 6459690

Succes en laat even weten hoe het gaat!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan