Problemen met nieuwe accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

lunatic95

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Berichten
36
Op mijn laptop met Windows 7 Home Premium lukt het me niet om een fatsoenlijk nieuw gebruikersaccount aan te maken. Het hoofdaccount (administrator) werkt prima, maar zodra ik een nieuw account (standaard) toevoeg, kan ik dat niet laden. In het startscherm kies ik het nieuwe profiel, waarna de tekst "Welkom" verschijnt. Vervolgens verschijnt heel kort (een halve seconde) een zwart beeld met een cursor, en direct daarna een scherm met "Logging off..." (ja, in het Engels!). Weer een halve seconde later ben ik weer terug in het startscherm.

Als ik niet een standaardaccount aanmaak maar een administratoraccount, dan kan ik wel inloggen, maar dan stuit ik (na een beetje rondneuzen) op een paar problemen:
- het datumformaat klopt niet met de instelling (in de taakbalk staat 4/17/2015, terwijl "DD-MM-JJJJ" is ingesteld en ook werkt op het hoofdaccount);
- de anti-aliasing van de letters in bijvoorbeeld Windows Verkenner (ook in browsers) staat uit, dus het ziet er allemaal erg blokkig uit;
- in Outlook worden getallen weergegeven als vierkantjes, alsof het lettertype niet wordt ondersteund.

Komt dit iemand bekend voor?
 
zwart beeld met cursor dat is het niet, dat bevalt je niet he. Het ligt niet aan je aanmaak voor account. Scan je computer eerst eens met MBAM.

https://www.malwarebytes.org/products/

Pak de free versie en vink uit wat je niet nodig hebt.

Er is iets aan de hand. Knoopcel batterijtje o.i.d. Klusje voor een winkeltje.

Heb je nog garantie of is het al een oudje.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt waarschijnlijk een script geactiveerd op je pc die het aanmaken van een ander account verhindert, een vaag voorteken dat je computer door een ander wordt bestuurd via je adminaccount en je geïnfecteerd bent door een trojan o.i.d.
Download een Rescue Disk (Eng) brand die op cd en laat je pc scannen (opstarten van cd).
http://support.kaspersky.com/8093 (Eng)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips, ik zal eens kijken of ik er iets mee opschiet. De laptop is een Acer Aspire 7750G, waarop Windows 7 precies drie jaar geleden is geïnstalleerd (zo oud is de laptop ook).
 
De Malware- en virusscans hebben niks opgeleverd, dus ik zal nu de Rescue Disk proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan