problemen met nieuwe draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
help! ik heb internet van ziggo en had een draadloze verbinding met een netgear router. omdat deze het niet meer deed het ik een nieuwe gekocht, conceptronic BRS4. nadat ik deze router verbonden heb met de modem en mijn laptop probeerde ik de netwerkverbinding te maken. echter dit lukt niet. de code die onder de router staat heb ik juist ingetoetst maar ik kan geen verbinding krijgen. wat moet ik doen? heb contact gehad met helpdesk van conceptronic maar dit heeft niets opgeleverd.

Wat gaf de helpdesk dan precies op voor oorzaak van dit probleem?

Begrijp ik goed dat de laptop wel de router ziet, je vervolgens het wachtwoord invult, maar geen verbinding kunt krijgen?
Mogelijk komt door de firewall(s) van de laptop. Heb je al geprobeerd deze uit te zetten?
Andere optie is alles uit te zetten, dan eerst de modem laten opstarten en vervolgens de router en de laptop.
Dat laatste is meer van toepassing als je wel draadloze verbindig hebt, maar geen internet.
Ook is het mogelijk dat de laptop hardware de beveiliging van de router niet ondersteund.
Welke WLAN adapter zit er in de laptop (of geef het merk en type van de laptop)

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Ziggo

Je vraag is wat onduidelijk.
Het is altijd handig als je precies aan geeft, wat wel en wat niet lukt.
1) een nieuwe router is voor Ziggo een nieuw mac adres.
Dus je internet doet het dan niet meer.
Haal de stekker van de voeding van Ziggo uit het stop contact.
Wacht een minuut en doe de stekker er weer in.
Nu zal het modem opnieuw opstarten en als alle 4 de ledjes branden, doet hij het.

2) Onder de router staat nooit wat je zou moeten intikken.
Heb je het over de netwerk sleutel, die moet je zelf eerst opgeven.

Succes

Je type-aanduiding is niet volledig.
Er bestaan:
C54BRS4A
C150BRS4_V3
C300BRS4A_V2

dus zo komen we niet verder.

Het zou kunnen zijn dat 'de code onderop' een serienummer is ipv. de juiste encryptiesleutel zou zijn. Beter is om het gewoon zelf in te stellen, door bedraad aangesloten in te loggen op de instellingen-website van de router. Kijk in de handleiding hoe in te loggen op die website en hoe de draadloze instellingen te wijzigen.

Succes,

Tijs.

help! ik heb internet van ziggo en had een draadloze verbinding met een netgear router. omdat deze het niet meer deed het ik een nieuwe gekocht, conceptronic BRS4. nadat ik deze router verbonden heb met de modem en mijn laptop probeerde ik de netwerkverbinding te maken. echter dit lukt niet. de code die onder de router staat heb ik juist ingetoetst maar ik kan geen verbinding krijgen. wat moet ik doen? heb contact gehad met helpdesk van conceptronic maar dit heeft niets opgeleverd.

Probleem al opgelost?

hallo,

het gaat om een conceptronic C150BRS4 V3 router. aangesloten volgens bijgeleverde instrauctie. firewall uitgeschakeld maar geeft ook geen resultaat. ik krijg elke keer de melding "de opgegeven netwerkbeveilingingssleutel komt niet overeen met de netwerkveveiligingssleutel van dit netwerk. geef de netwerkbeveiligingssleutel voor C150BRS4 opnieuw op" ik heb vanaf de router nu wel een draad naar de laptop liggen om zo wel van internet gebruik te kunnen maken. de laptop is een compaQ presario C500.
@eric; hoe weet ik wat de netwerksleutel dan is? volgens instructie van de router staat toch echt dat de WPA code die onder op de router staat ingevoerd moet worden.

ik ben maar een leek met computers, maar hoop dit toch met jullie hulp te kunnen oplossen.

Mogelijk verslikt de laptop zich in de beveiliging.
Download hier de nieuwste wireless drivers
NB Kijk wel goed of dit wel de juiste laptop/besturingssyteem is.
In apparaatbeheer zie je of je de intel of broadcom drivers moet hebben. Mn de laatste heeft deze update nodig om goed met WPA2 overweg te kunnen.

Je kunt ook in de router bij wireless > security > de beveiliging op WPA (staat nu op mixed) zetten en je eigen wachtwoord instellen. Klik daarna op Apply

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan