Problemen met nieuwe installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Dag allemaal,

Heb net Windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik loop tegen 2 problemen aan:

Ik kan de beeldschermresolutie niet op zijn hoogst instellen, omdat een standdaardmonitor als standaard staat ingesteld. Dit zou je moeten kunnen wijzigen door in het betreffende scherm op de knop eigenschappen te klikken en een andere monitor als standaard te kiezen, maar de knop eigenschappen werkt niet bij mij. Ik vraag me af hoe dit komt. Ik blijf nu dus met een verkeerde resolutie zitten.

Verder lukt het me niet om de geluidskaart te activeren, zodat ik het nu zonder geluid moet doen. Heeft iemand enig idee hoe dit moet?

Alvast bedankt.

Frank.

kijk eens in apparaatbeheer
of er geen gele vraagtekens staan

windows toets en pauze break in drukken
optie hardware
optie apparaatbeheer

Dat is gelukt

Er staan gele vraagtekens bij alle overige apparaten?

Hoe moet ik dit oplossen?

om welk systeem gaat het ?
welk moederbord heb je ?

ff de drivers installeren die op je moederbord cd staan

Je moet ook niet de driver voor je monitor hebben maar die voor je videokaart

De problemen zijn opgelost, bedankt voor het meedenken.

Alleen heb ik er nu een probleem bij. Ik heb Norton Internetsecurity 2005 en nu kan ik dit met geen mogelijkheid meer installeren. Hij geeft steeds een set up fout aan.

Zou dit aan Norton zelf liggen of heb ik iets fout gedaan bij de installatie van XP?

Het lukt me ook niet om microsoft office te installeren. het lijkt dus dat er iets fout is gegaan.

In apparaatbeheer staan bij de volgende apparaten gele vraagtekens:

PCI Simple Communicationscontroller

VID_04E6 PID 80000040

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben.

Hoe moet ik dit oplossen?

Welkom op Helpmij.

PCI Simple Communicationscontroller
Heb je soms een netwerkkaart of modem die nog geinstalleerd moet worden?
De drivers van je moederbord geinstalleerd?

Verder lukt het me niet om de geluidskaart te activeren, zodat ik het nu zonder geluid moet doen. Heeft iemand enig idee hoe dit moet?
Ook hiervoor moet je drivers installeren, net zoals je voor de videokaart moest doen.

Ja, volgens mij heb ik alles geinstalleerd.

Bij mijn computer zijn 2 cd-roms bijgeleverd: 1 voor het moederbord en 1 voor de drivers. Die heb ik alle twee geinstalleerd

Hierdoor heb ik nu weer geluid en ook de juiste beelschermresolutie.

Ik weet niet wat ik nog meer zou moeten installeren. Ik weet ook niet hoe ik die gele vraagtekens weg zou moeten krijgen (hebben die er trouwens iets mee te maken?)

Die gele vraagtekens staan er omdat er kennelijk iets niet geinstalleerd is of dat een apparaat niet kan starten.
Klik eens op die vraagtekens en kies voor "stuurprogramma bijwerken". kijk dan eens of Windows drivers kan vinden via het internet.

Anders even het programmaatje, die Humpe aangaf, installeren en kijk dan wat voor apparaten je hebt, die met een netwerkkaart of modem te maken hebben.

Sorry, dit wordt even iets te technisch voor mij.

Ik heb het geprobeerd, maar dan wordt er toch gevraagd om een cd-rom.

Ik heb toch alle drivers geinstalleerd en ook de overige software voor het moederbord.

Hoe komt het dan dat ik Norton en Office niet kan installeren?

Ja, mijn account is het beherdersaccount. Ik heb nog geen andere accounts aangemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan