problemen met nieuwe laptop met vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb dus een nieuwe laptop met standaard de vista erop, maar deze kan dus geen cd's meer lezen 1x wel, maar daarna lees he deze dus niet meer. Kna de cd wel kopieren en dan in de map zetten en dan installeren (bv van mijn prog. van mijn mobiel). Maar dus niet rechtstreeks van cd en vista start dus ook nhiet automatisch op.

2e probleem is dat mijn laptop niet te zien is in netwerk, heb m op dezelfde netwerk gezet. Ik kan wel de andere zien, maar bij de andere de mijne niet. Heb zelfs de firewal uitgezet.

Help mij want het gaat dus niet lekker met vista had nog iets maar deze op een andere bestemming gezet. ivm usb stick die niet te lezen is.

groetjes

Even nog een correctie, ik zie de laptop wel maar geen gedeelde mappen. Die ik wel gedeeld had.

En ken hier echt niemand hier een oplossing voor???

Als je bij je Vista netwerkcentrum de bovenste 3 opties aanzet en de rest uit zou je je openbare mappen moeten kunnen bereiken via een andere pc.

Als je bij je Vista netwerkcentrum de bovenste 3 opties aanzet en de rest uit zou je je openbare mappen moeten kunnen bereiken via een andere pc.

off-topic: even een complimentje aan je uitdelen over je kennis, kunde en manier van posten hier op Helpmij.nl als 14-jarige! Klasse hoor:thumb:

@mrmusic: heel hartelijk dank! :)

Over je cd-drive, kan je even bij apparaatbeheer kijken bij cd/dvd stations of je misschien een geel uitroepteken o.i.d. ziet? Dat hij niet automatisch start kan je veranderen in je Configuratiescherm -> Hardware en geluiden -> Automatisch afspelen. Maar als je hem niet met Windows Verkenner kan openen werkt dat ook niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Er is geen uitroepteken bij apparaatbeheer, dat automatisch opstarten ga ik proberen.Maar ben even op een iemand anders zijn pc. Wat ik ook nog wilde vertellen.Als ik dubbel klik om te cd-rom station te openen geeft hij aan formateren?? Wel als ik het geheel kopieer en plak in een map met rechtermuis, dan krijg ik de inhoud te zien in die map en kan ik het gebruiken om te installeren.
Bedankt voor de reacties
p.s. netwerkcentrum is al zo ingesteld, maar kan alleen de naam van mijn laptop zien en niet de inhoud wat ik gedeeld heb.

groetjes

Mijn cd/dvdrom start weer automatisch op bedankt!!! Moet nog wel even wennen aan vista maar dank zij jullie kom ik er wel.

Inderdaad, het is even wennen, had ik eerst ook. Maar nu ik Vista heb moet ik toch zeggen dat ik het veel fijner vind dan XP.

Succes ermee! :thumb:

Kevin

Ja bedankt dat denk ik ook wel. Een probleem is nog niet opgelost, kan wel met mijn vista kijken in gedeelde mappen van andere. Maar andersom nog steeds niet zie wel de namen die gedeeld is van mijn vista. Maar heb geen toegang tot deze map Terwijl ik de instellingen heb staan zoals boven. En ook heb ingesteld met toestemming op wijziging.

groetjes

nee dat is zo raar die is uitgeschakeld alleen de 3 eerste opties zijn ingeschakeld

Ik probeer dit nu al heel lang te doen, maar krijg het niet gedaan.Weet gewoon niet hoe zie wel bij de beveiliging en bij delen, alleen mijn computernaam staan (en systeem) klik op toevoegen. En probeer een groep in te stellen, gaat gewoon niet. Ik doe echt iets verkeerd. En snap de help van de windows niet.

Hoi !

Sorry, maar duidelijker uitleggen dan in de link die ik gaf kan ik echt niet !

Gewwon stap voor stap uitvoeren wat er staat, en de Windoews-help vergeten, want die is het er vast niet mee eens.

Evt. heb ik wel ergens een scriptje liggen wat "eigenaar worden van deze map"aan het rechterknops-muis-menu toevoegd (in 't engels), maat ik geef de voorkeur aan handmatig zoals beschreven.

Lukt het je echt niet, stuur ik je het script.

Greetz,

Harry.

Sorry ik had het allerlaatste antwoord nog niet gezien, alleen die van mrmusic. Maar nu keek ik goed en zag dus van jou dit antwoord en ja dit is duidelijk ik ga lezen en uit proberen bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan