Problemen met nieuwe partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo45

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Wie kan kan mij hier bij helpen ?
Ik ben voor iemand zijn pc nieuwe partities aan het maken er waren problemen

Maar nu kom ik er niet meer uit ,ik snap er niks meer van
Als ik de schijf heb in gedeelt en dan met opstart met de cd-rom van xp
Geeft die aan dat geen vaste schijf stations kan vinden
ik heb de c: ook geformarteert
Als iemand een site weet waar ik precies kan zie wat ik moet doen om het op te lossen zou ik heel blij zijn

vriendelijke groeten
Jojo

Dat was waarschijnlijk dan ook de reden dat er problemen waren,en nu kan je Windows niet meer opnieuw installeren.
Word de schijf wel gezien in de BIOS?

Mogelijk is anders de schijf defect.Probeer het eens met een andere schijf,als je in de gelegenheid bent.

Controleer voor de zekerheid even de stekkeraansluitingen in die pc op je hdd en op je mobo-ide,kan ook een oorzaak zijn,maar kijk eerst ff in de BIOS voor herkenning.

heb je na maken van partitie deze ook ACTIEF gemaakt ???

en wat ik nog vergat te vermelden:

als je schijf / schijven / partities momenteel NTFS zijn ingedeeld, dan kun je niets met fdisk, althans, dan dien je de partities eerst te verwijderen alvorens nieuwe aan te maken.

NTFS zijn ingedeeld, dan kun je niets met fdisk, althans, dan dien je de partities eerst te verwijderen alvorens nieuwe aan te maken.

Ja dat was die dus ik heb de partities ook verwijdert
nieuwe gemaakt ,en geactiveert maar toch iets niet goed gedaan

Dus ga ik maar weer opnieuw beginnen ,morgen met nieuwe moed

Jojo

heb je de format uitgevoerd NA het maken van de nieuwe partitie(s) ?

Een nieuwe partitie moet altijd geformateerd worden alvorens deze benaderbaar is, maar NA het gebruik van fdisk.

heb je de format uitgevoerd NA het maken van de nieuwe partitie(s) ?

Ja dat heb ik ook gedaan heb alles een paar keer door gelezen en toen uit geprobeert
Ook format ,Ik ga het zo weer proberen opnieuw van het begin en dan maak ik maar 1 schijf
Ik kan altijs later hem nog in meedere delen maken
De harde schijf is bij 20 Gig

Jojo

kijk trouwens eerst eens even in de "partitiegegevens weergeven" (optie 4) binnen Fdisk voordat je gaat formateren. Als je paritities hebt gemaakt, dan kun je daar zien welke je hebt, hoe groot ze zijn en hoe ze zijn ingedeeld (NTFS / FAT)

kijk trouwens eerst eens even in de "partitiegegevens weergeven" (optie 4) binnen Fdisk voordat je gaat formateren. Als je paritities hebt gemaakt, dan kun je daar zien welke je hebt, hoe groot ze zijn en hoe ze zijn ingedeeld (NTFS / FAT)

Hoi Pasja dit heb ik al gedaan , maar daar werd ik echt gek van, 1 partitie gemaakt weer winxp cd erin !
Weer de zelfde fout melding!!
Ook heb ik nog een andere cd geprobeert maar het zelfde resultaat
Nu geen andere keus meer win 98 se erin en tot mijn verbazing staat die nu erop .
Nu ga ik van deze basis maar verder ,eerst delen en ook maar een duel boot maken
Ik begrijp hier echt niks van, volgens mij is de eigenaar van de PC een echte leek!!
Niet dat ik alles weet hoor pfffffffffffff maar zo veel uren er aan gewerkt en dan ligt het aan die PC

Bedankt voor het mee denken en het snelle reageren

Jojo

Het is nu op gelost Pc heeft een moederbord waar een extra controller moet worden op gezet
Kreeg de tip om op F6 tedrukken met de install van windows Xp
Dus iedereen bedankt voor het mee denken
jojo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan