Problemen met Northbridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
hallo allemaal,

Eerst zou ik mijn specs eens plaatsen:

Thermaltake Armor LCS
Asus STriker II Formula
Intel core 2 duo e8400 @4,06 ghz!
ASus EN8800GTS
Corsair 2048MB DDR2 XMS2-8500
200 GB Maxtor harddisk.

Ik heb problemen met m'n nothbridge, want hij wordt veel te warm namenlijk 80-90 graden!
ik heb al geprobeerd mn bios te update heb alle fans van de kast aangesloten en heb zelfs de 2 option fans die bij het moederbord aangesloten. Ik heb waterkoeling.
ik zat te denken kan ik de fan die bij mn processor zat op mn northbridge laten koelen ofzo?

temp. moederbord: 30 graden.
temp. processor: 32 graden.
temp. videokaart: 59 graden.
northbridge: 80 - 90 graden.
southbridge: 40-50 graden.

ik hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.

Alvast bedankt

wat dacht je van een ander Koelblok ??:D

ander koelblok?

wat heeft dat er mee te maken, m'n processor en videokaart worden toch goed gekoelt ik heb het over mn northbridge

JAA
zit er geen koelblok op ???
Dan kan je die er toch opzetten ???
het heb het over een Koelblok op NorthBridge Dus!!!

True, En zelf meten met thermometer is vaak betrouwbaarder dan programma's in windows etc ;x mijn pc geeft dat ook namelijk zo hoog aan maar daadwerkelijk ligt temperatuur ongeveer 30 grade lager..

Is die 80/90 niet gewoon een valse meting?

En vandaag de dag zit er vaak een heatsink (koelblok, if you like) of zelfs een fan op de bridges.

JAA
zit er geen koelblok op ???
Dan kan je die er toch opzetten ???
het heb het over een Koelblok op NorthBridge Dus!!!

@bluRay:

ik weet niet of jij weet hoe zo'n moederbord eruit ziet, anders hier een plaatje:

http://www.scan.co.uk/images/products/729913-A.jpg

het moederbord wordt gekoelt door die heatsinks ik heb geheugen dat ook van die heatsinks heeft alleen dat is groter ik denk dat dit de airflow op het moederbord een beetje blokkeerd. Als ik er een koelblok op wil zetten waar ik zelf aan gedacht had, moet ik dat hele koperwerk eraf halen en alle chipjes koelen. anders zou dit denk ik een mooi ding zijn:

http://www.thermaltakeusa.com/product/cooler/VGAnCHIPnMEM/cl-c0034/cl-c0034.asp

Oke , dan denk ik ook dat de TEMP niet klopt!!!!!

Oke , dan denk ik ook dat de TEMP niet klopt!!!!!

haha kijk die koeler dan ook >< mischien geen koelpasta ertussen ?? anders kan die temperatuur nooit kloppen.. of je moet echt al je northbridge 800% overclocked hebben ofzo

en natuurlijk zorgen dat je fans goed om zitten overal dat je luchtstroom goed blijft.. en kabels goed opruimen

lol northbridge overclocken ?

:$ kan niet dan ? hou me niet zo mee bezig :) tis dat ik 't MOEST doen met vorrige setup die ik had, maar ben daar niet zo'n fan van eigelijk.. koop de koelers enzo meer voor plezier en dat ik bezig blijf dan voor overclocken :)

en @ degene die de vraag stelde.. makkelijke test is tog gewoon je hand op koeler houden? als je er koelpasta tussen hebt geleid hij altijd de warmte wel.. verbrand je je hand.. is ie 't warm.. is koeler koud dan is je bridge ook koud

Koelpasta? Overclocken?
Jongens...

Een heatsink cq fan op de brigdes is iets van nieuwere moederborden gezien het feit dat vrijwel alles sneller werkt = meer stroom nodig heeft = meer warmte produceert.
Aangezien de NB data verwerkt tussen processor en RAM (en videokaart) kan deze ook overgeklokt moeten worden indien je het RAM en processor sneller laat lopen (http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=215)

Koelpasta zit er gewoon standaard van de fabriek op.

Northbridge and overclocking

The northbridge plays an important part in how far a computer can be overclocked, as its frequency is used as a baseline for the CPU to establish its own operating frequency. In today's machines, this chip is becoming increasingly hotter as computers become faster. It is no longer unusual for the northbridge to use a heatsink or even some kind of active cooling.

Laatst bewerkt:
Koelpasta? Overclocken?
Jongens...

Een heatsink cq fan op de brigdes is iets van nieuwere moederborden gezien het feit dat vrijwel alles sneller werkt = meer stroom nodig heeft = meer warmte produceert.
Aangezien de NB data verwerkt tussen processor en RAM (en videokaart) kan deze ook overgeklokt moeten worden indien je het RAM en processor sneller laat lopen (http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=215)

Koelpasta zit er gewoon standaard van de fabriek op.

juist.. maar dacht even dat hij een andere erop had gezet door plaatje wat meegestuurd werd..

het is zeker geen valse meting ik heb mn vinger op die northbridge gehouden en ik verbrande mn vinger. lijkt me wel tussen de 80-90 graden, maar dit kan natuurlijk niet goed zijn.

het is zeker geen valse meting ik heb mn vinger op die northbridge gehouden en ik verbrande mn vinger. lijkt me wel tussen de 80-90 graden, maar dit kan natuurlijk niet goed zijn.

Boven 42* C. kun je je huid al verbranden. Waar de grens hier voor jou lag weet ik niet.
Evengoed lijkt het me toch vrij warm.

Even voor de duidelijkheid: het moederbord is in fabrieks set-up, dus niet aan gesleuteld? Hoe oud?

je moet er wat voor over hebben zeker te zijn he ;):o

moederbord is een paar dagen oud en nog met geen schroevendraaier aangeraakt, lijkt mij dat het dominator geheugen de airflow op het moederbord blokkeerd kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan