problemen met openen van excelfiles

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkuiper

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
krijg ik een foutmelding, waarin staat dat het pad naar het bestand niet werd gevonden.
Als ik excel eerst open en daarna open ik hetzelfde bestand, dan gaat het wel goed.
Als ik excelbestanden in outlook binnenkrijg als attechments, kan ik ze ook niet openen. Dan krijg ik ook de melding dat het pad niet werd gevonden.
Het lijkt misschien op een probleem met verkenner.
Op de PC draait Windows 98. Ik kan windows wel opnieuw installeren, maar weet niet of daar het probleem in zit. Is er iemand de weet waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?
(office97 opnieuw installeren heeft niets uitgehaald)

ga naar de verkenner en "surf" naar een Excelbestand, open het niet, maar ga "erop staan". Klik rechts en kies voor "openen met". Welk programma staat daar "standaard" en / of welke opties worden aangeboden ?

Staat Excel niet als standaard "open" programma, dan is dat je probleem, de oplossing zit 'm dan in het selecteren van Excel in het menuutje onderin "programma zoeken".

Succes !

Laatst bewerkt:
Ik kan niet kiezen voor openen met. Ik kan alleen kiezen voor openen.

hm,

Ik werk met Windows XP en Office 2000. In een van die 2 zit ongetwijfeld de oorzaak / oplossing voor jouw probleem, alleen daar heb je NU niets aan, tenzij........

er een andere Helpmij'er een soortgelijke configuratie heeft als jij en je kan adviseren hoe je je huidige OS en Office moet configureren om het toch voor elkaar te krijgen............. (e.e.a. natuurlijk voor zover dat mogelijk is.....)

Bijlagen

• hm.jpg
    hm.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 35
Kies het betreffende bestand maar open het nog niet. Normaal gesproken dus 1x klikken. Houdt dan de shift toets ingedrukt terwijl je met de rechtermuistoets op het bestand klikt. Als het goed is moet er dan "openene met" bijstaan.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan