problemen met opnemen van LP naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb music cleaning lab de luxe van Magix.
Ik heb de platenspeler met een PreAmp record player pc interface naar de pc verbonden. Vanaf de platenspeler met een dubbele stekker (rood en wit) naar die versterker ook met een dubbele (rood en wit) stekker verbonden. Vanaf die versterker naar de pc heb ik een D-stekker naar de game-poort van de geluidskaart verbonden, en een aan die D-stekker verbonden klein stekkertje naar de line-in van de geluidskaart verbonden.
Ik kan nu dus wel de muziek van de LP op de pc horen, maar als ik de software start om het opnemen te beginnen, lijkt het of ik geen verbinding met de platenspeler heb. Er gebeurt niets als ik de muziek van de LP op wil nemen naar de pc. Ik heb de line-in volume op max. staan, staat niet op dempen. Maar er wordt geen muziek opgenomen. :confused:
Wat doe ik verkeerd???

Je zult het verkeerde ingangskanaal hebben aangegeven. Het harder zetten van Line In op het UITGANGSkanaal lost je probleem niet op.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> Sndvol32.exe
Opties -> Eigenschappen -> klik bolletje Opnemen aan, en vink in het vak eronder alles aan. Druk op Ok.

Je zult dan het opnamegedeelte van de mixer zien (zie bijlage zoals die er bij mij uitziet).

Zet het vinkje bij Selecteer in de kolom Line In, en let erop dat het volume in die kolom niet op 0 staat.

Probeer dan opnieuw wat op te nemen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• sndvol32.JPG
    sndvol32.JPG
    34 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan