Problemen met oproepen sommige sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericdebruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2005
:mad:

Sinds gisterochtend geeft IExplorer om een voor mij onverklaarbare reden veel problemen. Sommige sites zijn eenvoudig te openen (startpagina.nl, google.nl, tnt.nl) maar andere sites geven een foutmelding (rabobank.nl, postbank.nl)

Er heeft bij mijn weten geen verandering in de instellingen plaatsgevonden, welke ik zelf tot stand heb gebracht.

Het werkt onder XP, adsl van Tiscali via KPN. Onder IE "extra" gezocht maar geen idee waar er iets is veranderd.

Kan iemand mij svp helpen ?

Hartelijk bedankt alvast voor de hulp,

dit klopt ik heb ook adsl van tiscali en voor mij zijn ook verschillende sites onbereikbaar geworden (download.com en meerdere) msn deed het ook niet meer, heb toen geprobeerd om nieuwe msn te downloaden maar ik kom niet op die sites...

heb al op spyware gezocht, maar wist dat dit niks uithaalde omdat iedere computer op het netwerk dit heeft sinds kort. en nu lees ik dat iemand anders dit ook heeft

weet iemand hier meer van?

Laatst bewerkt:
mag ik vragen wat voor modem jullie dan hebben?
en als dat een alcatel speedtouch 510 is, wat voor firmware versie hebben jullie daar dan voor?

ik heb trouwens gebeld naar de helpdesk van tiscali en daar kreeg ik te horen dat momenteel gebruikers van tiscali via het kpn netwerk problemen kunnen ondervinden en dat tiscali nog niet weet waneer het is opgelost en ze excuseren zich voor het ongemak blablabla.

dus dat weten we dan ook weer, maar ik vraag me dan wel af of het misschien door mijn modem komt?

Eric,

In eerste instantie dacht ik dat het misschien kon liggen aan een eventuele firewall instelling zoals ouderlijk toezicht in Norton Internet Security, maar je hebt het ook op de andere PC's zeg je .....:(
Dus zal het dan wel niet iets zijn met zulke instellingen, of heb je een ander firewall/antivirus programma lopen ??

Remy

kijk eens in het bestand hosts (even opzoeken met de zoekfunctie) of daar soms een van de geblokkeerde sites in staat.

:(
Het systeem heb ik door HitmanPro/adaware etc laten scannen. Niets veranderd en dus geen veranderingen helaas.

Ik zie nog steeds niet iets onder Internet Explorer "Extra" verkeerd staan. Het begint een beetje hopeloos te worden. Het heeft er de schijn van dat ik niet de enige ben met het probleem. Misschien dat dat betekent dat het probleem bij Tiscali ontstaat ?

Is er nog iemand met een ander idee om het probleem op te lossen ? Ik weet het even niet meer.

Hartelijk bedankt voor de support trouwens.

groet ,

:rolleyes:

zeg eric ik had het al gezegd maar misschien heb je erover heen gelezen:

ik heb trouwens gebeld naar de helpdesk van tiscali en daar kreeg ik te horen dat momenteel gebruikers van tiscali via het kpn netwerk problemen kunnen ondervinden en dat tiscali nog niet weet waneer het is opgelost en ze excuseren zich voor het ongemak

dat betekent in mijn opinie dat tiscali het zelf op zal lossen dus tussen nu en, zeg, 10 jaar moet het verholpen zijn:rolleyes:

:)

Het klinkt gek, maar ik ben blij dat het aan Tiscali ligt.
Kan ik eindelijk stoppen met alles waar ik mee bezig was. Ik heb om de een of andere reden ineens wel de Tiscali-site kunnen bereiken en daar lees je in het forum dat heel veel mensen problemen hebben. Volgens de helpdesk van Tiscali is er in de nacht van do op vrij een probleem ontstaan. Dat wordt dus inderdaad zsm verholpen en dan hoop ik dat het korter duurt dan de 10 jaar die geroepen is in dit forum........

Ik heb een zoekopdracht gegeven en onder bestanden/mappen laten zoeken naar alles met "hosts". Daar zijn een groot aantal bestanden uit naar voren gekomen, maar de juiste heb ik nog niet gevonden. Ik denk iets toch verkeerd gedaan te hebben bij het invoeren van de zoekopdracht. Ik ga daar toch nog even mee verder.

Allemaal hartelijk bedankt voor de medewerking, voor het eerst dat ik iets heb "geplaatst" maar ik ben echt onder de indruk.

Bye,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan