problemen met opstarten en met mijn brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

RebornVampie

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hoi hoi,

Ik heb al een tijd een probleem met mijn computer. Onderaan staat een samenvatting.

Voor ik mijn computer formateerde duurde het altijd ellendig lang voordat mijn computer eindelijk opstarten. Bij het opstarten liet hij éénmaal het windows scherm zien, dan ging hij op zwart en begon mijn externe harde schijfs lampje te werken. Dit duurde dan zo'n anderhalve minuut en uiteindelijk schoot hij aan. Vanwege een virus heb ik mijn computer vorig weekend geformateerd. Hij startte hierna weer als een zonnetje op. Voordat formateerde heb ik een back-up CD gebrand met mijn brander.

Gister wilde ik een CD voor mijn zus branden. Nero 8.3.6 gaf 'could not perform disc-at-once' aan (ook in simulatie modus). Dus ik heb de firmware van mijn CD/DVD Re-Writer (Aopen 1608/ARR ) geupdate, hem verwijderd uit apparaatbeheer, nero geherinstalleerd en achteraf heb ik weer hetzelfde probleem met mijn externe harddisc en nog steeds hetzelfde met mijn brander. Als ik mijn externe harddisc eruit laat dan start de computer ook vlot op. Nu heb ik dus twee problemen traag opstarten en could-not-perform-disc-at-once wanneer ik een CD wil branden. Een systeemherstel heb ik al geprobeerd.
Als laatste wil ik aangeven dat ik niet meer gebruik heb kunnen maken van die ComboDriver. Hij leest en schrijft zowel geen DVD's als CD's. Ik weet niet waar dat aan ligt maar hij zit er nu maar voor het uiterlijk van de computer in.

System specs:
Moederbord: Asus P4P800-E Deluxe
Processor: Pentium 4 3.0 GHZ HT
Harddisc 1: S-ATA Western Digital 36 GB Raptor (booting harddisc)
Harddisc 2: ATA volgens mij een Maxtor 160 gb
Harddisc 3: eS-ATA Western Digital My Book 1 TB
CD/DVD ReWriter: ATA Aopen DUW 1608 ARR
CD/DVD Combodrive: ATA Aopen COM 5232 AAH PRO
Video: Nvidia GeForce 6200
Geheugen: 1 GB intern geheugen

Foto's van BIOS:
foto alle
foto harddisc 1
foto harddisc 2
foto harddisc 3
foto CD/DVD ReWriter
foto Combo Driver

Samenvatting: computer start op -> windows aan -> zwart scherm en de harddisc blijft voor meer dan een minuut bezig. Disc-at-once schrijf probleem met brander in Nero.

Alvast bedankt!!! Als dit is opgelost heb ik eindelijk een perfect draaiende computer =).

ps. Ben een bovengemiddelde computer gebruiker. Meestal los ik zulke dingen zelf op maar nu lukt het me echt niet. Heb al paar dagen forums afgestruint...

ps.2 heb dit topic ook op GoT geplaats: link. Ben hier terecht gekomen door te zoeken naar een oplossing voor de disc-at-once error.

Laatst bewerkt:
Ik ben één ding vergeten te zeggen. Als mijn computer even aanstaat en de externe harddisc wordt niet gebruikt dan slaat hij vast en gaat dat lampje net als bij het opstarten ook zo op en neer alsof die bezig is. Ik heb een lage resolutie filmpje gemaakt om mijn probleem te verduidelijken: link (10 mb). Hopelijk kan iemand mij helpen!

ps. dat geluid is mijn stoel, kraakt nogal.

Laatst bewerkt:
ik wou je video bekijken maar als ik op de link klik komt er " no video "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan