problemen met opstarten van de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriks11512

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
14
Als ik mijn computer opstart dan blijft het beeld steken op het logo met intel pentium 4 en er lopen allemaal verticale dunne strepen over het beeld scherm.
Na zo'n 3 minuten krijg ik de melding dat Windows is verkeerd is afgesloten en gestart en de computer gaat vanzelf starten. Dan krijg ik een scherm met allemaal witte blokjes. Daarna komt de startpagina van Windows XP de strepen blijven maar knipperen en na een tijdje gaat het beeld weer over naar intel logo en dan begint alles weer van voor af aan. Ik heb één keer de melding gehad dat er iets mis is met het besturingssysteem van het beeldscherm. Maar door de knipperende strepen kon ik niet goed lezen wat er precies stond.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Erik
 
Art Effects......--> Dodelijk

Ik heb één keer de melding gehad dat er iets mis is met het besturingssysteem van het beeldscherm.

Dit kan heel goed kloppen.
Je videokaart gaat het begeven.

Probeer eens een andere monitor als je in het bezit bent van een tweede.
Mocht dit niet baten dan moet je gaan overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen.

De reden dat hij een foutmelding geeft richting de monitor is omdat de monitor word aangestuurd door de videokaart. Voor een monitor hoef je geen drivers te installeren. Voor je videokaart wel daarom deze foutmelding.
 
Laatst bewerkt:
Art Effects......--> Dodelijk



Dit kan heel goed kloppen.
Je videokaart gaat het begeven.

Probeer eens een andere monitor als je in het bezit bent van een tweede.
Mocht dit niet baten dan moet je gaan overwegen om een nieuwe videokaart aan te schaffen.

De reden dat hij een foutmelding geeft richting de monitor is omdat de monitor word aangestuurd door de videokaart. Voor een monitor hoef je geen drivers te installeren. Voor je videokaart wel daarom deze foutmelding.

Hallo
bedankt voor de reactie, Bedoel jer ermee te zeggen dat wanneer ik een ander monitor aansluit moet ik het zelfde probleem hebben? En zo ja dan heb een probleem met de videokaart en anders is het iets anders?
Erik
 
Hallo
bedankt voor de reactie, Bedoel jer ermee te zeggen dat wanneer ik een ander monitor aansluit moet ik het zelfde probleem hebben? En zo ja dan heb een probleem met de videokaart en anders is het iets anders?
Erik

Ja.

Als het een probleem veroorzaakt met een ander hardware onderdeel zoals bijvoorbeeld:

De CPU (Processor): Dan gaat de computer niet eens aan.
RAM Geheugen: Gaat de computer wel aan word windows alleen niet geladen.
Harde Schijf: Gaat de computer wel aan word windows niet geladen. Of hij geef een boot error aan.
Voeding: Nou lijkt me duidelijk toch ;)
DVD/CD Speler: Hij kan voor sluiting zorgen maar dan zou de computer uit moeten springen.
Moederbord: Zelfde verhaal als bij de processor.

Dan blijven er maar weinig tot nihiele opties over die toch naar je videokaart wijzen.

Je kan het proberen met een andere monitor uiteraard maar grote kans dat je hetzelfde probleem houd.

Punt 1: Je krijgt vreemde strepen in beeld
Punt 2: Hij gaf een fout met de besturing van de monitor

Het kan natuurlijk ook de monitor zijn dat er ergens sluiting komt door iets of wat en daardoor gekke dingen vertoont.

Dit schiet me net ten binnen.
Als je monitor een auto adjust knop heeft druk die eens in.
Het kan ook zo zijn dat de resolutie zodanig hoog is ingesteld dat hij deze wil laten zien wat hij helemaal niet kan.

Normaal gesproken kan dit ook niet want dan krijg je de melding out of range. Aangezien je ook witte blokjes krijgt in het begin lijk me dit ook onlogisch maar altijd het proberen waard.

MVG Thomdevill
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan