problemen met opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bright

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Sinds een paar dagen heb ik problemen met het opstarten. De pc start op en ik krijg een seconde het bureaublad te zien en dan volgt een raar lichtblauwachtig scherm met rare blokjes en na tien seconden gaat het beeld op zwart. Verder werkt er dan ook niets meer zoals "crtl alt del "bijvoorbeeld. De enige manier is een harde reset. Ik kan wel opstarten in de VGA mode en kan dan ook de schermresolutie weer aanpassen. De pc lijkt dan ogenschijnlijk ook weer normaal te functioneren. Ik heb bij eventvieuwer gekeken maar geen fouten gevonden. Bij het foutenlogboek vind ik wel fouten die te maken hebben met DCOM zoals"DCOM kreeg foutmelding '%1084' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten om de server {1BE1F766-5536-11D1-B726-00C 04FB926AF} te starten. En deze "DCOM kreeg foutmelding '%1084' bij het starten van de StiSvc-service met de argumenten '' om de server {A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-006 0081ED811} te starten .

Ik heb al gescaned op virussen en ook reg cleaner gebruikt maar tot nu toe geen resultaat

Iemand een idee ?

Het feit dat je in VGA modus wél kunt opstarten betekent dat je probleem zich hoogswaarschijnlijk ergens in de grafische driver bevindt.
Zorg ervoor dat je de driver bij de hand hebt voor herinstallatie, verwijder de huidige driver (meestal via Software in het Configuratiescherm), herstart de pc, en installeer de driversoftware opnieuw.

Succes,

Tijs.

Tijs , ik heb jouw suggestie gevolgd en het lijkt erop dat het nu allemaal weer goed werkt. Bedankt bij deze.

Graag gedaan! :)

Graag je nog even de vraag op opgelost zetten. Dat doe je door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina te vinden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan