Problemen met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn9000

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Beste leden,

Ik heb al een week een probleem met het opstarten van mijn computer.
Ik heb Windows Vista op mijn computer.

Het probleem is als volgt.
Bij het opstarten door de bios gaat het goed, zodra het Windows logo tevoorschijn komt blijft hij hangen. Na 3 keer opstarten, soms 4 keer, loopt hij weer normaal. Wanneer ik vervolgens met een update bezig ben, krijg ik een foutmelding in een blauw scherm en sluit hij de computer automatisch af.

Wat het ik gedaan?
Gisteren de computer volledig geformatteerd en Windows er opnieuw opgezet. Het probleem met het opstarten is wel aanzienlijk minder geworden echter het ineens afsluiten tijdens het computeren bleef aanhouden na het updaten van Windows en NVIDIA. Ik heb het vinkje in config -> systeem-> geavanceerd -> opstart- herstel uitgezet. Vandaag kon ik een foto maken van de blue screen met de volgende tekst;

A problem had been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

If this is the first time you`ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, foloow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updateyou might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS Memory options such as caching or shadowing. If you need te use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced setup options, and then select safe mode.

Technical information:

*** Stop: 0x0000000A (0x0000010F, oX000000002, 0x00000000,0x81acb7ee)

Collecting data for crasch dump...
initializing disk for crash dump...
Beginning dump or physical memory...
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for further assistance.

Later kreeg ik nog een melding

A problem had been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you`ve seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, foloow these steps:

The Bios in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor for an updated BIOS.

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat er aan de hand is. Ik heb mijn BIOS nog niet geflashed, dat is denk de laatste optie die ik doe. Wat mij verder opvalt is dat Windows 3 updates niet geïnstalleerd krijgt op mijn computer.

Ik hoop dat er een van u met een gouden tip komt of überhaupt iets snapt van bovenstaande, want dit gaat mijn pet te boven.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,
Martijn

BTW. net terwijl op op verzenden wil drukken, start hij de computer nog even opnieuw op, was even gefrusteerd, omdat ik dacht dat het bericht verloren was, maar hij opende meteen deze schermen weer. Toch nog een gelukje

Ik heb zojuist geprobeerd mijn bios te updaten, echter bleef deze update keer vastlopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Hoe oud is je pc (desktop of laptop?)
Klopt je systeemtijd en datum met de huidige tijd?
Kun je in het BIOS komen (meestal F2 trommelen tijdens de boot) maar dat kan ook een andere toets zijn.
Merk en typenr. van je pc, zodat we weten waarover we praten.

Betreft een PC van 5 jaar oud.

Merk Medion

Moederbord MS-7502

Processor: Intel(R) Core(TM) 2 DUO CPU E7400 @ 2.80GHz (2CPUs)

Type computer weet ik niet precies wat je bedoeld.

Datum en systeemtijd kloppen.
Webbrowser; Firefox
Virusscan; AVG

Vanavond geprobeerd mijn bios up te daten, daarop liep de comp. tweemaal vast. Direct de oude update weer geladen.

En upload ook ergens (ingepakt als .zip bestand) alle minidumps, want met je melding kunnen we niet zoveel:
Kopieer alle (.dmp) bestanden uit C:\windows\minidump naar je bureaublad
Pak die in dumpbestanden in in een .zip bestand
Upload het .zip bestand naar http://www.mijnbestand.nl en geef ons de dan getoonde download-link

Tijs.

Hoi Mik Zjegger,

Ik was de afgelopen dagen beetje druk met de paashazen.

Computermodel is volgens de sticker;
Medion
Modell: PC MT 7
Typ: MED MT 503
MED S/N: 14653010050576
4653 01MED NL
Art - NR; 10012425
MD 8840

Systeemtijd en systeemdatum kloppen exact met de huidige tijd. Ook tijdens het installeren van Windows geeft hij als voorkeur precies de juiste datum en tijd weer.

Vandaag heb ik mijn monitor op mijn oude pc van 13 jaar oud geprobeerd en die starte vlekkeloos op zonder uit te vallen.

Ik begrijp nu dat bovenstaande foutmelding niet helder is. Het probleem kan ik nu iets beter omschrijven.
Vandaag moest ik de pc 9 keer opnieuw opstarten om Windows te laden.

Wanneer ik opstart maakt mijn PC geen herrie of gekke geluiden. Het enige opvallende is dat mijn monitor aangeeft GEEN BRONSIGNAAL en schakelt vervolgens zichzelf uit. Na 10 a 20 seconden schakelt hij zichzelf weer in en vervolgt het opstarten. Monitor mankeert niks aan, aangezien ik deze op een andere pc heb getest.

Hoi Tijs,

De map C:Windows\Minidump heb ik niet. Wanneer ik alle .dmp bestanden probeer te zoeken, stuit ik enkel op de map DMP.
Deze map is leeg.

Ik heb 2 dagen geleden mijn computer voor de 2e keer geformatteerd of wellicht doe ik iets verkeerd

Ik heb ook een aantal maal een bluescreen gehad, dit kwam bij mij door het feit dat er tè veel stof in de PC zat, misschien daar eens naar kijken? even uitblazen/uitzuigen & schoonmaken.
Heb je misschien je computer in een hoek staan ergens? want mijn pc stond namelijk in een hoekje en toen werden de ventilatoren behoorlijk afgeschermd waardoor die weinig lucht kreeg i.c.m. het te veel stof, en daardoor gaat die bluescreenen.

Just my two cents ;)

Succes!

Mogelijk verwijder je de minidumps (bijv. via CCleaner) óf (erger) maak je ze niet eens aan bij een BSOD.

Natuurlijk heb je op een vers geïnstalleerde Windows (nog) geen dump-bestanden, dus het is de vraag of je vóór of ná de herinstallatie bent gaan kijken.

Tijs.

Goedemorgen allemaal,

Alvorens ik het probleem poste had ik Windows er al opnieuw opgezet.
Vorige week heb ik de binnenkant van de computer grondig gestofzuigd. Dit hielp niet zo heel erg.

Op dit moment krijg ik mijn computer niet meer opgestart en zit ik via mijn laptop. Zou het kunnen dat mijn moederbord het probleem is?
Computer is alweer vijf jaar oud en er is daarvan 3 jaar vrij intensief op gegamed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan