problemen met (oud) SpeedTouch modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

raaij

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
ik gebruik nog steeds het SpeedTouch modem dat KPN als eerste bij adsl leverde (volgens de kpn-site is dat het modem dat geleverd werd tot augustus 2002). ben het type van dat modem vergeten, vandaar deze omslachtige uitleg...:)

af en toe lijkt dit modem problemen te geven bij het vasthouden van de connectie. Die ben ik dan een dag lang kwijt of zo, maar later doet hij het weer. weet niet zeker of het dit modem is dat voor problemen zorgt. zou dat kunnen?

op de kpn-site zie ik dat er inmiddels veel nieuwere modems geleverd worden. is het aan te raden zo'n nieuwer modem aan te schaffen? welke voordelen gaat mij dat opleveren?
[weet niet of het belangrijk is te vermelden, maar ik heb adsl via een isdn-lijn.]

Waarschijnlijk heb je de Speedtouch Home. Door de nieuwste firmware te installeren kun je volgens mij een heel eind komen. Ik gebruik dit modem (getweaked als router) nog steeds zonder problemen.

waar haal ik de laatste firmware vandaan dan? en wat is het versienummer van de laatste firmware eigenlijk, want ik heb die weleens geupgrade maar dat was volgens mij alweer 2 jaar geleden of zo.

Soms via de site van de provider of via KPN.com

okay, daar staat geen nieuwere dan ik nu al heb, dus ik ga ervan uit dat ik up-to-date ben.
de laatste dagen gaat het weer goed met de verbinding!
dank voor het meedenken i.i.g.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan