problemen met oude web-site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkerhand

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Op dit moment heb ik zelf een nieuwe web-site gemaakt met hulp van shopfactory.
Op het internet is nog steeds een oude versie van een web-site.
Deze website heeft dezelfde naam. namelijk www.Brocantesteineke.com
Maar deze website heeft een groene look, de huidige site heeft een rose look.
Op google worden beide vermeld maar ik wil die groene weghebben.
Google doet alles in het engels en ik ben geen ster op het internet en in engels.
Als ik via site:Brocantesteineke.com op google kijk staan ze er allebei.

Mijn vraag is: Hoe haal ik die groene weg zonder dat ik de goede weghaal, die rose dus.
Google roept van alles met webmaster en metatags??? Ik hoop dat iemand mij op het goede spoor kan zetten.

Hey Linkerhand,

Je hoofdpagina staat bovenaan bij google, dat is de roze en gaat dus prima.

De 2e link die google aangeeft is de link /woonaccessoires.html.
Deze is waarschijnlijk niet meer in gebruik? Dan kun je deze link verwijderen en zal deze naar verloop van tijd niet meer verschijnen bij google. De zoekrobots komen hem dan vanzelf niet meer tegen.

Is het niet mogelijk om deze directory te verwijderen (vanwege afbeeldingen etc) dan zou je in de directory /woonaccessoires de index.html file kunnen aanpassen.

In deze html file laat je dan naar de nieuwe site verwijzen.

Dat doe je door de volgende text in een nieuwe notepad file te plakken:

Code:
<head> 
<script language="JavaScript">
<!--

window.location="http://www.nieuwewebsite.nl/";

//-->
</script>
<head>

En deze file op te slaan als index.html
Vervolgens upload je deze index.html file naar de map woonaccesoires

LET OP DAT JE DE OUDE INDEX.HTML HERNOEMT NAAR INDEX.OLD !!!
Anders ben je je oude site kwijt.

Ik wil wel even met je mee kijken, doe niets als je twijfelt, dan ben je de hele boel kwijt.

Succes!

Guido

Laatst bewerkt:
Los van wat globe al zei, is het heel handig om 'n account bij Webmaster Tools van Google te hebben, omdat het veel informatie geeft.
Google Webmaster Tools is vrijwel helemaal Nederlandstalig:
http://www.google.nl/webmasters/
(Op deze pagina zit o.a. de ingang voor Webmaster Tools.)

Mijn vraag is misschien opgelost, maar ik heb helaas niet de hele dag de tijd om alle antwoorden te bekijken, dus voor nu opgelost, ben nu bij mijn baas en zal morgenmiddag de antwoorden bekijken.

Wat ik niet begrijp is, dat er zo veel haast is om iets op te lossen, ik heb al eens eerder een vraag gesteld en daar was geen probleem dat ik iets langer nadacht.
Jammer, ik ben maar een leek hoor tussen jullie whizzkids.

DUS VOOR JULLIE MISSCHIEN OPGELOST, voor mij niet.
Dus als mijn vraag teveel ruimte in beslag neemt, sorry daarvoor.
En bedankt Guido voor je antwoord.
En dat ik bij google kon aankloppen dat wist ik al, maar daar zal ik te STOM voor zijn.

Ik denk dat je even iets verkeerd begrijpt. Ik heb mijn ondertekening daarnet aangepast en daar vet in gezet "Vraag opgelost? Geef dat dan even aan!".
Dat is niet voor jou persoonlijk bedoeld en je hoeft ook helemaal geen haast te hebben.
Dat is alleen bedoeld voor mensen van wie de vraag is beantwoord, al duurt dat drie maanden. Ik heb dat erin gezet omdat heel veel mensen dat nooit aangeven en je dan voortdurend al opgeloste vragen zit te bekijken.

Ik had die ondertekening net gewijzigd en heb 'm nu nogmaals aangepast, want het is niet de bedoeling dat mensen 'm lezen alsof ze worden opgejaagd.

Je kunt gerust je tijd nemen en als 't nog niet duidelijk is of 't werkt niet, blijf gerust vragen.

Ik heb officieel geen werk, maar val wel eens in, 's nachts op locatie.
Ik heb op die PC die op locatie staat een beetje zitten frobelen met de mij aangeboden opties.
Ik zou graag al die pagina's van de groene site willen verwijderen, maar het ontbreekt mij aan de kennis om te begrijpen hoe ik dat moet doen.
Kan er op deze pagina's, die her en der op google staan niet iets komen van Page cannot found.
Potentiele klanten van mijn vrouw haar winkeltje zoeken op bijvoorbeeld woonaccessoires en komen dan op de oude site terecht, waarvan de prijzen niet meer kloppen, bestelnrs etc.
Ik heb waarschijnlijk in mijn onwetendheid de nieuwe site over de andere geplaatst, zodat ik de oude site niet meer kan veranderen, ik had deze natuurlijk moeten verwijderen.Gewoon superstom.
Mijn vrouw vind het op zich zelf niet erg, maar het stoort mij wel.

Misschien vraag ik wel teveel, maar ik ben niet zo sterk in computers, sorry daarvoor.

Bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan