Problemen met Outlook 2007/2010 na Windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas Dopheide

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Dag,
Ik heb Windows 7, met Office 2010. Alleen geen Outlook, daarvan heb ik de versie van 2007 door een vriend laten installeren.
Ik heb gisteren enkele updates van Windows geïnstalleerd, te weten
KB2510690: Servicepack 1 voor Microsoft Office 2010, 32-bit Edition
KB2533523: Update voor Microsoft .NET Framework 4 op Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2 voor x64-systemen
KB2468871: Update voor Microsoft .NET Framework 4 op Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2 voor x64-systemen
KB2607712: Update voor Windows 7 voor x64-systemen

Sindsdien heb ik problemen met Outlook. Na het opnieuw opstarten startte de trialversie van Outlook 2010, die zei dat ik moest upgraden om mail te kunnen versturen. Daarna startte ook 2007 wel, maar later weer 2010. Toen ik deze vanavond dan wilde upgraden om 2010 te kopen, heb ik mijn Office Productkey ingevoerd. Daarna moest ik opnieuw opstarten. Nu opent de computer automatisch Outlook 2007, maar kan ik geen mail versturen of ontvangen, en is Outlook 2010 'verdwenen', zo lijkt het?! Als 2010 wil openen, krijg ik de melding dat Outlook niet gestart kan worden: "Het opdrachtregelargument is niet geldig. Controleer de schakeloptie".
Als ik in 2007 een nieuw bericht wil opstellen, e-mail wil beantwoorden of verzenden/ontvangen krijg ik een foutmelding die alleen zegt "niet geïmplementeerd". Diagnostische gegevens voor Office nagekeken, maar dat geeft aan dat alles normaal zou moeten werken.

Andere Offfice programma's (in ieder geval Word) lijken wel goed te werken.

Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen? Als ik als enige oplossing Outlook 2010 moet installeren (kopen dus, al kost me dat wel 189 euro?!), kan ik die dan installeren zonder al mijn mail kwijt te raken?

Groeten Bas

Laatst bewerkt:
Outlook is een integraal onderdeel an het Office pakket. Zo'n update gaat daar vanuit. Ik denk dat het daarom fout is gegaan.
Een nieuw Office pakket zou een oplossing kunnen geven, maar veel goedkoper is om het gratis mailpakket Thunderbird te downloaden en te installeren.
Thunderbird kan de mail van Outlook importeren, dat is hier te lezen: http://support.real-time.com/tbird/outlook_import.html

Ik denk dat er bij het updaten iets fout is gegaan:
Updates voor een 32-bit versie van Office en een 64-bit update van Windows.
Kan dat? Moet je niet een 64-bit versie van Office hebben als je ook een 64-bit machine hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan