Problemen met partitie aanmaken in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Hallo,

In Windows Vista wil ik een partitie maken voor een dual-boot, met op die 2e partitie Windows 7. Deze partitie moet dus groter zijn dan 16 Gb (minimum vrije schijfruimte voor W7). Nu heb ik een harde schijf ter grote van 232 Gb, waarvan 137 Gb beschikbaar. Ik heb opgezocht hoe je een partitie maakt in Vista, alleen de ruimte die volgens schijfbeheer beschikbaar is om te partitioneren is 13027Mb. Hoe kan dit en, belangrijker nog, hoe kan ik dit vergroten?
Alvast bedankt, Creator1

Ik neem aan dat de HD nu als 1 grote C: partitie is gedefinieerd.
Als dat zo is moet deze C:-partitie eerst kleiner gemaakt worden, zodat er niet gepartitioneerde vrije ruimte op de HD ontstaat.
Die vrije ruimte kan dan een nieuwe partitie van gemaakt worden waar dan Win 7 op geinstalleerd kan worden.

Ja, de harddisk is inderdaad een c: partitie. Toen ik dat probeerde de C: schijf kleiner te maken, kon ik maar 13 Gb kleiner maken. Dat is dus waar het probleem ligt.

Ja, ik zou graag wat uitleg willen over hoe deze tool te gebruiken

Ik heb nu weer de standard instellingen teruggezet, ik heb nu dus alleen een C:\ schijf, en geen vrije ruimte.

Hier wat uitleg gekopieerd uit een eerder helpmij onderwerp wat betreft hezelfde programma;

Open het progje
klik de D aan en kies links voor rezise/move.Je krijgt een pop up Van D
Ga met je muis op linker vertikale lijn staan van de balk.muisklik inhouden en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt kleiner en maak hem zo klein als jou bedoeling is en kan qua vrije ruimte
klik op ok
klik nu de C aan en dan links resize/move
pop up van C
met muis naar rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.(het grijze gebied kan je dus opvullen.)
klik op ok en dan linksonder apply.

Nu gaat prog zijn werk doen.

sucses

Kun je even een screentje plaatsen van de openingspagina van dit progje?

EDIT:Bekend verhaaltje Maikel9:p

idd twijfel alleen of er nu een andere versie is mss. maar jij bent er nu toch dus ...haha

De stappen die maikel9 geeft kloppen niet voor deze situatie..

Het is idd een stappenplan die ik eerder al eens gemaakt heb.

Laatst bewerkt:
Hier wat uitleg gekopieerd uit een eerder helpmij onderwerp wat betreft hezelfde programma;

Open het progje
klik de D aan en kies links voor rezise/move.Je krijgt een pop up Van D
Ga met je muis op linker vertikale lijn staan van de balk.muisklik inhouden en maak schuifbeweging naar rechts.D wordt kleiner en maak hem zo klein als jou bedoeling is en kan qua vrije ruimte
klik op ok
klik nu de C aan en dan links resize/move
pop up van C
met muis naar rechter vertikale lijn en schuif naar rechts.(het grijze gebied kan je dus opvullen.)
klik op ok en dan linksonder apply.

Nu gaat prog zijn werk doen.

sucses

ik heb alleen een C:, die heb ik kleiner gemaakt en heb nu evenveel C: als unallocated (Knipsel.jpg). ik ben dus eigenlijk bij de eerste 'klik op ok'.

Hmmm:confused:

Eigenlijk aan de verkeerde kant aan het verkleinen geweest.
Nu moet er waarschijnlijk zoveel data verzet worden dat het wel eens problemen kan geven.
Ik had liever gezien dat je aan de rechterkant afsnoepte en dan een D maakt.
Als goed gaat is op zich niet zo erg maar ik ben old scool en hou van juiste volgorde.De D dus na de C.

Even kiezen voor alles undo.

Ik heb nu, zoals frankwannet zei, de rechterkant afgesnoept.
Als ik nu op apply klik, zegt het programma: we strongly recommend you to turn off power saving feature enz..., maar waar kan ik dit doen (onderstreepte tekst)? (is dit een Windows-functie of van de prog?)

Ok, die staat altijd al op hoge prestatie (energiebesparing 2 sterren).

Even laag(of uit) zetten....Dan zou de melding weg moeten zijn.

Lijkt mij verder geen kwaad te kunnen hoor.

De partitie is nu aangemaakt, en ik heb w7 nog niet geïnstalleerd. Moet ik nu nog iets doen om deze te kunnen gebruiken? Ik zie hem namelijk wel in de tool, maar niet in windows verkenner.

Laatst bewerkt:
Gisteravond laatst aan gewerkt, en de PC vanochtend weer opgestart, maar die werkte niet meer (hij zegt: no boot device available). Ik zat te denken: misschien werkt ie niet meer omdat ik die nieuwe partitie "primary" heb gemaakt. Kan dit? Ik heb dus ook geen screenshot.

Ik vraag me af wat je nu allemaal gedaan hebt??.
En als ik zo inschat komt het door het verkeerde stappenplan.
Ik heb eigenlijk nog nooit problems gehad met dit soort akties.
Jammer dat men al op eigen houtje aan de gang gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan